וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדין אינסיין

10.3.2005 / 11:20

יורם אליקים על הפסקול המבורדק של "לייף אקווטיק", שיעשה לכם בסופו של דבר חשק לאורגינלים של דיוויד בואי

"לייף אקווטיק" הוא כנראה הסרט המבורדק והעמוס ביותר של וס אנדרסון. ככזה, הוא מתוגמל בפסקול כאוטי וחסר עמוד שדרה. בשלושת הפסקולים הראשונים לסרטיו של אנדרסון היתה תחושה של זרימה מעוותת; בסיבוב הנוכחי, המאזין עלול לקבל את התחושה שהוא מושלך למסלול מכשולים צלילי. אבל למרות העריכה המעט פרברטית, ולמרות עודף כיווני האוויר המוזיקליים (כמעט כבכל מוצר שיוצא תחת ידיהם של אנדרסון את מדרסבו), גם הפעם מדובר בהרפתקה שקשה לסרב להצטרף אליה גם כאשר היא נוטפת מחוות ובדיחות פנימיות, ומתכתבת בראש ובראשונה עם עצמה. מדוע אני מתעקש למכור לכם את החבילה? ובכן, כיוון שבתוך הפסקול ספון לו מיני-אלבום של גרסאות כיסוי פורטוגזיות לקלאסיקות של המאסטרו דייוויד בואי מבית-היוצר של המוזיקאי/שחקן הברזילאי, Jorge Seu. נגנו ברצף את הביצועים הללו (המשמשים סוג של אתנחתות עבור הצופה בסרט), וקבלו רבע שעה מוזיקלית מרנינה שתגרום לכם לחזור על ארבע לקלאסיקות המקוריות של בואי (ששתיים מהן כלולות בפסקול), ותחשוף אתכם לצד החמוץ-מתוק והכה כובש ביצירתו של אנדרסון.

בפסקול שזורים גם כמה מהלחנים הרב-כליים המרגשים ביותר של מדרסבו, שמרוויח שוב את מעמדו כאחד ממלחיני הפסקולים המשמעותיים של העת האחרונה, ומוכיח, לטוב ולרע, שהוא כבר עבר מזמן את שלב הסדנה, וכי כעת הוא מוכן ומזומן לשחות עם הכרישים ההוליוודיים.

לקינוח ולהשלמת דמותו המוזיקלית של מדרסבו תמצאו פה גם את "Gut Feeling", פצצת אלקטרו-Pאנק אבודה מהבוידעם של דיבו, שממש זועקת לגרסת כיסוי מאת הטרנטינו של תעשיית המוזיקה, ג'ימס מרפי לבית .DFA

אמנים שונים, "The Life Aquatic with Steve Zissou - OST" (יבוא, הוליווד)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully