וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצרים בתקשורת

13.3.2005 / 10:29

דגנית צימרמן לא מבינה למה ב"קצרים" נוסח שישי מרגישים צורך להחביא את הומור הסלפסטיק תחת ציפוי איכותי

טלעד, הזכיינית שבזמנו הביאה לנו קונפיטורות הומור כמו "דוגי האוזר, רופא", לא מאכזבת גם הפעם. הנה, עובדה. עכשיו כש"קצרים" עברה משבצת, סוף סוף יש מה לראות בשישי בערב. ולא רק עברה משבצת, אלא גם התרווחה בתוכה טוב טוב, התחילה גם להתבסס על יותר כתיבת מקור ופחות העתקה מהפורמט הבריטי, ואפילו התמתחה כמעט עד גבול ארבעים הדקות (בניגוד לעשרים שהוקצבו לה בערבי שני).

זה לא דבר של מה בכך שתוכנית מלאה כשרונות, חלקם מוערכים בעיקר בקרב צופי החמישייה ומנשנשי פתקי הצבעה שמאליים, אוחזת במשבצת פריים טיים בערוץ השני. זה גם לא דבר של מה בכך לחדור להרגלי הצפייה הקבועים של צופי הערוץ, וזה ממש לא דבר של מה בכך, לחדור לשפה. הרי "קצרים", בניגוד ל"ארץ נהדרת" שקפצה לכם לראש עכשיו, היא משהו אחר. היא לא עוסקת בחיקויים, גם לא בסאטירה רכה. היא עוסקת בשורה של סצינות מנותקות רעיונית אחת מהשניה. דמויות שונות, מקומות שונים. מה שמצחיק פה, זו בעצם הסיטואציה. השאלה היא איך זה שונה מ"שמנה אחת נכנסת לפיצוציה, קונה הר של ממתקים, ואז שואלת את המוכר אם יש דיאט קולה"?

זה לא, וזו הבעיה. כשאתה לא קשור לדמויות, מכיר אותן ומזדהה איתן, קשה לך יותר לצחוק מהן. הפאנצ'ים הופכים להיות שטוחים מאוד כשאין עבר משותף לדמות ולצופה, וזה לא משנה עד כמה מבריקה תהיה הסיטואציה. סוג ההומור היחיד שבאמת יעבוד בסיטואציה כזו, ניחשתם נכון, הוא סלפסטיק. הנה, ניסו את זה עלינו בפרומו, כששפכו על הקאסט (קרן מור, מוני מושונוב, ריקי בליך, שמוליק לוי ויובל סגל) מים ללא סיבה. הומור פיזי במיטבו, תאמינו לי.

יום אחד אכניס את זה איפשהו

אז למה באמת לא המשיכו הכותבים בקו המשעשע של אותו הפרומו? כי זה מזכיר את יגאל שילון יותר מדי? כי כמה בננות כבר יכול לאכול צוות ההפקה כדי שהקאסט יחליק על הקליפות? או פשוט כי הפורמט המחושמל של "קצרים", הוא גן עדן לכותבים. העובדה שהם לא חייבים להחזיק סיטקום שלם על הכתפיים, עם עלילה, המשכיות ומחויבות, נותנת להם אור ירוק לזרוק לאוויר כל סיטואציה הומוריסטית שאי פעם כתבו, תייקו או מלמלו לעצמם "יום אחד אכניס את זה איפשהו". עכשיו זה אפילו לא צריך להתאים.

בדיוק מהסיבה הזו, יכולה הייתה טלעד, הזכיינית הכי ערוץ אחד בערוץ שתיים, להקפיץ את התוכנית כמה מדרגות לכבוד הבית החדש שלה בערב שישי. הרי מה יותר "עשה זאת בעצמך" מתוכנית שבעצם מבוססת על בדיחות בזוקה (גם אם טובות יותר)? בקשת כבר היו מזמן מכניסים סצינות מהוקצעות במיוחד באמצע הפרסומות, פותחים קווים ל-SMSים, משתפים את הצופים, וכן, גם נותנים לנו עוד קצת מים מהשמיים ועוגות בפנים.

הרי אנחנו לא באמת עוסקים פה באיזו תכנית איכותית. בסופו של דבר, ההומור ב"קצרים" פונה לאונה המגחכת של המוח שלנו, אז למה טלעד מתעקשת לעטוף אותה במעטה "איכות" משונה? רק בגלל נוכחותם של קרן מור ומוני מושונוב הצאן ברזליים? אפשר ורצוי בהחלט לקרוע את הצלופן, ולתת לנו את "קצרים" בעטיפה נגישה ורלוונטית יותר, כזו שתקפיץ אותה למעמד שבאמת יכול להיות לה. אולי ככה התוכנית תצליח להכניס ליהורם גאון ברייטינג. בכל זאת, ערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully