וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצח גארי ברתיני נפטר בגיל 78

17.3.2005 / 12:27

המלחין, הפרופסור למוזיקה וחתן פרס ישראל לשנת 1978, הלך היום לעולמו. הוא שימש כמנהל אמנותי ומוזיקלי של האופרה הישראלית, התזמורת הסימפונית בירושלים ותזמורות רבות בעולם

המנצח וחתן פרס ישראל לשנת 1978, גארי ברתיני, נפטר היום בגיל 78, כך דווח בקול ישראל. ברתיני כיהן כמנהל האמנותי והמוזיקלי של האופרה הישראלית החדשה, וכמנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור ותזמורות שונות ברחבי העולם. במשך שנים רבות כיהן כיועץ אמנותי לפסטיבל ישראל.

ברתיני ידוע כמנצח, מלחין, פרופסור למוזיקה באקדמיה ע"ש רובין באוניברסיטת תל אביב, ומייסד של ארגונים מוזיקליים רבים. ב-1965 הקים את האנסמבל הקאמרי הישראלי - היום התזמורת הקאמרית הישראלית. הוא ניצח בקביעות על תזמורות מובילות בעולם, ובבתי האופרה המרכזיים בעולם: לה סקלה, מינכן, המבורג ופריס. עד לאחרונה שימש כמנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית מטרופוליטן בטוקיו, הפעם הראשונה בה מנצח שאינו יפני מתמנה למשרה זו.

ברתיני זכה בפרס מנצח השנה של איגוד מבקרי המוזיקה האיטלקי לשנת 1995 ובפרס הפקת השנה של איגוד מבקרי המוזיקה בצרפת - על בילי באד (בריטן) ועל מלחמה ושלום (פרוקופייב) בבסטי. הרפרטואר שלו נע מהרנסנס ועד למוזיקה בת-זמננו, וכולל בכורות מאת מלחינים ישראלים ואירופאים חשובים כמו ליגטי, קגל, דלפיקולה, גהר, סתר, טל ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully