וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב נצאה אל הדרך

22.3.2005 / 9:45

הצוות כבר נפוח מחשיבות עצמית, אבל נוגה הורוביץ מרגיעה את הספונסרים - הנוסחה של כוכב נולד עדיין עובדת

האירוויזיון בקייב יהיה אירוע מרגש או מבזה בשבילנו, פשוטי העם, אבל בשביל צביקה הדר יהיה זה החותם הסופי לאימפריה התרבותית שהוא יצר בשנים האחרונות. הגעתה של שירי מיימון למעמד שנינט וגבסו הצליחו להגיע אליו בשנה האחרונה, התייחסות תקשורתית מעבר למדורי הרכילות וקבלת איזשהו תוכן אמנותי, מראה עד כמה עיצבה תופעת "כוכב נולד" את התרבות הפופולרית בישראל. לא כוכבים סתמיים לרגע א-לה שרון איילון (מי?), אלא אמנים שניתן אולי להתווכח על איכות עבודתם, אבל לפחות יש להם תיק עבודות להתווכח עליו. מספיק להיכנס לרגע למדורי החדשות באינטרנט כדי להבין את השפעת הנושא על הקהל בבית. כל כתבה, מנסיגת כוחות סוריה מלבנון ועד הגדלת סל התרופות, גוררת תגובות נלהבות של "סקעת המלך", ואחריהן "נינט שולטת" זועמות. עם הלך הרוח הזה, שסירב לגווע חודשים רבים אחרי שנגמרה העונה הקודמת, חוזרים הדר ויואב צפיר לעונה שלישית. שירי והמחשוף נוסעים לקייב, שלושה מתוך ששת הילדים מסודרים. אפשר לנשום לרווחה.

אבל לא אדם כמו צביקה הדר ישקוט על שמריו. עם כל עונה ועונה ניכרים יותר מאמץ וזיעה מצד האיש והמקטרת. בעונה שעברה פצח הדר בשיר כל כך הרבה פעמים, עד שהיה רצון כי ריקי גל תשפיל אותו קצת כדי לצנן את ההתלהבות. האם יפזז הדר על הבמות גם הפעם? לצדי צרפתי הפתרונים, אבל הקליבר האמיתי נשמר לצוות השופטים. את מקום הדיווה פינתה ריקי גל לטובת צביקה פיק, הקאמבק המופלא שהגיע למימדים מפלצתיים בזכות ביפ, שלוחת הכבלים של קשת. פיק, כמו אוזי אוסבורן או לחילופין אנה ניקול סמית', מסתובב בזמן האחרון עם ליווי מצלמתי צמוד, כיאה לכוכב ריאליטי, ומתועד בכל צעד ושעל. המתמודדים באודישנים חייבים לשיר שיר שלו, והשלישייה המנצחת של העונה הקודמת רצה עם היצירה בערוץ מוזיקה 24 כבר כמה שבועות.

הפיקה של הברך

כמה קל היה לכתוב שהתוכנית איבדה את הטאץ' שלה, שההצלחה עלתה לה לראש ושצביקה פיק מוסיף לצוות כמו שדני רופ מוסיף לחדשות 10. צפייה בפרק האודישנים הראשון, עם זאת, הראתה שהספונסרים יכולים לישון בשקט. אם באמריקן איידול התרכזו האודישנים בפריקס אוף נייצ'ר מרחבי ארה"ב, נותנת "כוכב נולד" הרגשה ישראלית של משפחה אחת חמימה וגדולה. עוד רגע וצביקה הדר פותח שולחן ומזמין את כל המפסידים לחומוס. השופטים עוברים מהכפר לעיר, מהמרכז המסחרי לתחנות הדלק, ומצילים את הנשמות המיוסרות משממון חייהם. הכנות והחביבות הטבעית של הדר מחפים על הרגשת העליונות שמגיעים אתה השופטים לכל מקום. כדי לשמור על מעמדך כסטאר, מתברר, לא צריך בהכרח להפגין ביצ'יות לכל עבר סטייל מורן אטיאס, אפשר גם לראות תמונות של הנכדים של אנשים שלא פגשת מעולם.

ואם הצביקה הראשון מפתיע בסחבקיות האותנטית שלו, הצביקה השני מפתיע עוד יותר. מתברר שמאחורי הרעמה והחולצות הזוהרות יש לפיקה צביק, כפי שהדר מכנה אותו, גם חוש הומור. נכון, קשה לא להבחין בהתבשמות העצמית של הפיק בכל פעם שמתמודד שר שיר שלו, אבל הזחיחות נסלחת מיד כשהדר מנחית עליו את הירידה הראשונה. אין דבר מחמם לב יותר מלראות אגו מנופח משמש כשק חבטות במשך שעה וחצי וסופג את זה בכבוד. ואם מישהו חשב שפיק ישמש קונטרה להטרדות המיניות של ריקי גל ויעגוב על הבנות, בינתיים זה עוד לא קרה. גל, לעומת זאת, לא הצליחה להתאפק ופלירטטה לפחות עם בחור אחד.

הטענות שנשמעו בעונה הקודמת נכונות גם היום – התמימות הלכה והשאירה במקומה מודעות עצמית כבדה מאוד. לא רק בקרב הוונאביז, אלא גם בקרב השופטים. יש הרגשה חזקה בקרב כל הנוגעים בדבר שהבחירה שלהם תקבע את סדר היום התרבותי בארץ, והם לא ממש טועים. אם פעם "כוכב נולד" היוותה את תשובת האנטי-גלובליזציה לפלייליסט של גלגל"צ, היום התוכנית היא מוסד בפני עצמו. אך למרות המשקל הכבד של התוצאות הסופיות, התוכנית אתמול הצליחה להסתיר זאת יפה ולייצר הנאה צרופה. הכוכב הנולד הבא יגיע בעוד חמישה חודשים, בינתיים כולם מוזמנים לפלאפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully