וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתר המלקה

רשף ורגב לוי

25.3.2005 / 9:59

רשף לוי מגלה כי מגילת אסתר מעודדת את ילדינו לפריצות, אנורקסיה, שוחד מיני וטבח עם

שלום, שמי שושנה אני בת 52 ובמשך 46 שנה הייתי מחנכת במערכת החינוך בישראל. בימים אלה נפלה לידי מגילה אותה מלמדים בכל הכיתות במערכת החינוך. אני קראתי אותה והזדעזעתי עד עמקי נשמתי. האם המונחים: ערכים, קווים מנחים, ויחסי מין מוגנים אומרים משהו לקברניטי מערכת החינוך? בחרתי לציין לפניכם מספר פגמים שמצאתי במגילה המדוברת אותם יש לתקן לאלתר ולמנוע את הפגיעה המתמשכת בקוד האתי של המערכת החינוכית.

פרק ראשון – איך שותים ונוהגים

המלך אחשוורוש שמולך כבר שלוש שנים עורך משתה שנמשך שבעה ימים לכל שרי המדינות שלו. המשתתפים שותים כדת, וכטוב לבו של המלך ביין, הוא שולח את עוזריו להביא אליו את המלכה ושתי עירומה כאשר רק כתר על ראשה. באף כיתה איש אינו עוצר רגע ומדבר על הבעייתיות שבעניין. הרי זה זועק מהדף ואיש אינו אומר את זה!! מדוע לא בוחרים שר אחד שאינו שותה? מדוע המגילה לא עומדת בקנה אחד עם המבצע המיוחד שלנו שנקרא "בואו נדאג שלאלכוהוליסטים יהיה חבר אחד חנון שהם לוקחים אתם לבילוי בתל אביב".

אילולי סירבה לבוא, ושתי היתה גומרת את חייה בתעלה עם כרכרה על הראש, ומה אז? במשך שנים היא היתה עושה פרסומות בשושן הבירה: "אני ושתי יצחק, בגיל שבע עשרה עשיתי תאונת דרכים וקיבלתי מתנה ליום ההולדת מאחשוורוש כיסא גלגלים".

פרק שני – כיצד תשיג בתולה חדשה

המלך מחליט להתגרש מושתי כי הוא מפחד שכל הנשים בממלכה יתחילו לסרב לבעליהן, ויפסיקו, כפי שהטקסט מגדיר זאת לתת להם "יקר", שזה כנראה אם אתם שואלים אותי כמורה בעלת ניסיון, איזה סלנג פרסי של צעירים ליחסי מין. והשערורייה לא מסתיימת פה, המלך שולח את עוזריו ואוסף להרמון שורה ארוכה של בתולות יפהפיות שמתוכן הוא רוצה לבחור לעצמו מלכה חדשה. נראה לי שזאת תהיה טעות גדולה למערכת החינוך, להמשיך ולעודד את אותה מכת ריאליטי נתעבת שנפלה עלינו בשנים האחרונות. מדובר בעצם ב"דרושה מלכה בתולה" תוכנית שבה עשר בתולות מתמודדות על חסדיו של גבר פרסי עשיר מבוגר אחד.

ובכן, אני מודה שבעברי כרווקה, ובשיטוטי באינטרנט יצא ונלחמתי קרבות וירטואליים עם בחורות עם שמות כמו נותנת26, וחמה78 על תשומת הלב של איזה זכר שווה בג'יי דייט. אבל אני לא חושבת שצריך להכניס את "הקחי אותי שרון" הזה למערכת החינוך. מעבר לזאת אני רואה בעייתיות גדולה במספר מושגים שצריך להסביר לילדים בכיתה יב' במערכת החינוך בארץ כמו מה זה סריס, מה הם תמרוקים, וכמובן מה זאת בכלל בתולה.

פרק שלישי – איך תדחפי את ילדך לגלגל"צ

הפרק השלישי מציג לפנינו את הדמות המאוד בעייתית של מרדכי היהודי. קודם כל הדוד הזה הוא זה שדחף את הקריירה של אסתר המלכה, והוא דוגמא רעה להורים שדוחפים את הילד שלהם בלי הכרה וגורמים נזקים איומים להם ולחברה. הרי אין סיכוי שמישהו מאתנו היה שומע את הדיסק האחרון של האחיות פיק לולא הדחיפה החזקה שהן קיבלו בבית. במקרה שלהן כמובן לא מהאבא שהצביע נגדן במצעד הפזמונים, אלא מהאמא, אבל הסבל שכולנו עברנו בגללם מוכר לכל מי ששמע השנה גלגל"צ.

מרדכי מפגין גם ערכים של חברות לקויה. ברגע שהוא שומע שבגתן ותרש שני סריסי המלך רוצים לרצוח את המלך הוא מעביר את המידע לשב"כ הפרסי. מדובר במלשן. משת"פ, או כמו שאצלנו בהתנחלות בעופרה קוראים לאחד כזה - צחי הנגבי.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

פרק רביעי – להתקדם בחיים בעזרת אנורקסיה

בפרק הרביעי היהודים אינם מרוצים מהחלטותיה של הממשלה הפרסית הנבחרת. ראש הממשלה המן מוביל מהלך פוליטי משמעותי ומחליט שהפרסים ישמידו את כל היהודים בכל הערים המרכזיות בממלכה. כמורה לתנ"ך של"ח וחגים כבר שישים ושלוש שנים אני מנסה להבין מה יש לנו היהודים שכל חג שלנו מלבד ט"ו בשבט ויום כיפור מתחיל ונגמר בהשמדת עם? לא ברור.

ומה עושה אסתר כשהיא שומעת על הבעיה הפוליטית החדשה? היא מבקשת מכל היהודים לצום שלושה ימים ובעצמה לא אוכלת. ברור שאסתר ניצחה בתחרות דרושה בתולה, וברור גם איך- לא משנה מה הצרה של הבולימית הקטנה בחיים, הפתרון אחיד- הקאות וצום. תורידי במשקל ותרגישי טוב עם עצמך.

פרק חמישי – אף פעם אל תחתמי על הסכם ממון

לבסוף כשהמלכה אסתר מגיעה למפגש עם אחשוורוש, הוא מוכן להיענות לבקשתה ומציע לה עד חצי המלכות. רצוי להבהיר בפני התלמידים בכיתה שהוא לא עושה לה טובה. אם הם מתגרשים זה מה שהיא מקבלת בכל מקרה. בשום מקום לא כתוב שהמלך חתם אתה על הסכם ממון, אז באיזה זכות הוא נותן לה את מה ששיך לה? במקרה זה אני רוצה לצטט את בעלי לשעבר שאמר: "שושנה יא בת זונה את היית מורה 72 שנה ואני הייתי ברוקר, אז איך חצי חצי בוילה של מיליון דולר?".

פרק שישי – כיצד להשתמש במיניותך

ההחלטה להשמיד את כל היהודים מתקבלת על ידי הרוב ומאושרת על ידי כל האחשדרפנים בהצבעה בבית המחוקקים הפרסי. הדרך היחידה לבטל את ההחלטה היא בפסק דין של בית משפט, ולא בפעולות שעולה מהן ריח חריף של עבירות פליליות כפי שעושה אסתר המזמינה את המן ואת המלך לשני משתים. כלומר שתי ארוחות שחיתות שבהן היא מנסה להשפיע על המלך. יש פה חשד לכאורה לנתינת שוחד. על הרבה פחות מזה בניזרי קיבל כתב אישום. אסתר מדברת עם המלך בחדר השינה שלה כאשר אני מזכירה לכולם, היא התקבלה לתפקיד אחרי שהוכיחה שאין לה בעיה עם הגוף שלה, והיא חשה בנוח בעירום בכל מצב ומול כל קהל בדיוק כמו מרינה שויוף שלנו. למעשה עולה מן העדויות חשד ברור לשוחד מיני.

כתוצאה מהמהלכים הלא חוקיים הללו מרדכי, בעקבות קשריו המשפחתיים עם המלכה, מתמנה לראש הממשלה החדש. זהו מפגן מעליב של נפוטיזם. להמן עושים מעשה בוגי ומדיחים אותו לפני תום הכהונה. ואני שואלת, מה יש לפרסים האלה שהם ממהרים להדיח את מי שעובדים מתחתם כל כך מהר?

פרק הסיום הטרגי או איך להשיג קצבת ילדים

בפרק האחרון המגילה הופכת כבר לכתב אישום חריף נגד מרדכי, אסתר והיהודים. את המן תולים יחד עם עשרת ילדיו. כששואלים את מרדכי מה הוא הרגיש אחרי שתלו את יריבו הוא אומר: "הרגשתי כמו מכה קלה בתחתית גלימת הארגמן שלי". היהודים יוצאים למסע טבח מתואם בכל רחבי הממלכה ורוצחים 57 אלף מיריביהם. זה כמובן נוגד את כל החלטות האו"ם ואת הפסיקות האחרונות בבית הדין בהאג. במקום להקים איזה מוזיאון "המן ושם" לכל הפרסים שמתו בפורים, היהודים מכריזים על יום חג. ביום זה מצווה עליהם לחלק מנות ולתת מתנות לאביונים. פלא שביבי עוד לא ביטל את המנהג הזה שכמובן מקדם את העוני בישראל, וכמו הקצבאות הגדולות גורם לילדים רבים ברחבי הארץ לקום בבוקר ולהגיד לעצמם גם לי יש חלום להיות עני יום אחד, גם אני רוצה להיות אמא חד הורית בדירת חדר וחצי בדימונה ולקבל מתנות לאביונים.

והנורא מכל. החג מוכרז כיום משתה שבו מצווה על כולם לשתות ולהשתכר. בשום מקום לא כתוב את מי ממנים להיות הנהג שלא שותה בחג הזה. ואחר כך מתפלאים שמערכת החינוך שלנו נראית כמו שהיא נראית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully