וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט על יוזמת ז'נבה זכה בפסטיבל לזכויות אדם

28.3.2005 / 14:21

"ההסכם" מגולל את סיפורם של 3 נציגים ישראלים ו-3 פלסטינים בשנת הפעילות הראשונה של היוזמה. פסטיבל הסרטים הבינלאומי השלשי לזכויות אדם התקיים - לא תאמינו איפה - בז'נבה!

הסרט "ההסכם" (L’Accord), העוסק בשנת הפעילות הראשונה של יוזמת ז'נבה בישראל וברשות הפלסטינית, זכה בשבוע שעבר בפרס הקהל הצעיר במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי השלישי לזכויות אדם, שהתקיים בעיר ז'נבה שבשוויץ. הפרס ניתן ליוצרי הסרט, ניקולאס וודימוף, במאי סרטים שוויצרי, והעיתונאית השוויצרית, ביאטריס גואלפה, במסגרת פרוייקט חינוכי המתקיים ביוזמת ועדת האו"ם לזכויות אדם.

הסרט מלווה את פעילותם של שישה מחותמי הסכם ז'נבה: הישראלים - דרור שטרנשוס, איש הפרסום של היוזמה; ח"כ לשעבר נחמה רונן (כיום חברת מרכז הליכוד); ואל"מ במיל' שאול אריאלי (לשעבר מח"ט עזה וראש מנהלת השלום בממשלת ברק), והפלסטינים – השר הפלסטיני כאדורה פארס; מושל בית לחם, זוהיר מנסרה; וד"ר נזמי אל ז'ועובה, מרצה מאוניברסיטת ביר זית. הסרט מציע נקודת מבט אישית על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ומציג את הקשיים שעמדו בפני הנציגים, ואת הצלחותיהם.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי לזכויות אדם מתקיים זו השנה השלישית, ועוסק בנושאים כמו טרור, עונש מוות, גלובליזציה, הגירה, דיכוי זכויות מיעוטים ופונדמנטליזם בעולם. במסגרת הפסטיבל הוצגו גם שני סרטים ישראלים: "פרוייקט הגבולות" של יעל הרסונס וקובי גל רדאי, ו"הארץ המובטחת" של עמוס גיתאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully