וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקומון "העיר" מקוצץ

3.4.2005 / 13:10

השבועון התל אביבי מבית רשת שוקן יהפך לחינמון, תכניו ישתנו וחלק מאנשי המערכת יפוטרו. העורך, איתן מרקוביץ', הודיע על התפטרותו ויוחלף בידי יוסי קליין

המקומון התל אביבי של רשת שוקן, "העיר", עומד לעבור שינויים וצמצומים. עורך העיתון, איתן מרקוביץ', הודיע על התפטרותו עקב הקיצוצים והתהפוכות הדרסטיים בעיתון. על פי השמועות, הוא יזלוג לתפקיד בכיר בעיתון "הארץ". מרקוביץ' יוחלף על ידי יוסי קליין, לשעבר עורך העיתון ’חדשות’. מו"ל הרשת, עמוס שוקן, הגיע למערכת בשעות הצהריים, לפגישה עם עובדי "העיר" ועדכנם לגבי השינויים שעומדים לעבור על המגזין.

השינויים בעיתון יכללו צמצום התקציב, הפיכת העיתון לחינמון, פיטורי עובדים ושינוי בתכנים או במילים אחרות העיתון אמור להפוך ’לעממי’ ונגיש יותר. המגזין, אותו עורך כיום סגן עורך העיתון, אסף גפן, יצומצם, ומדור התרבות כנראה יבוטל עוד לא ידוע אם לתקופה קצובה או לתמיד. העיתון יתרכז, בפורמט החדש שיצא החל מ-22 באפריל, בחדשות מקומיות וצרכנות.

בכתבה של רוני קורן-דינר מ"הארץ" דווח כי רשת שוקן מסרה בתגובה על הדברים כי "במחקרים שערך העיתון לאחרונה הוכח שהקוראים מעוניינים שהעיתון המקומי שלהם יחזק את תחושת השייכות המקומית ולכן החליט 'העיר' להחזיר את הפוליטיקה הארצית לעיתונים הארציים ולחזק את הרלוונטיות כעיתון מקומי". בנוסף הכחיש עמוס שוקן את הפרסומים הנוגעים בדבר הקשיים הכלכליים שאליהם נקלע "העיר" ואת הטענות כי ניסה לאחרונה למכור את רשת המקומונים. "החלטנו שאנו רוצים להגיע למספר גבוה יותר של קוראי עיתונים, ולא רק לקוראי 'הארץ'", אמר שוקן. "קוראים של עיתונים אחרים מקבלים עם העיתון שלהם ביום שישי את המקומות של 'מעריב' או של 'ידיעות אחרונות' ולא תמיד מוכנים להשקיע כסף ברכישת מקומון נוסף. כעת יוכלו תושבי תל אביב לקבל את המדריך המושלם לחיים בעיר חינם בקיוסקים".

מרקוביץ' החל לערוך את העיתון לפני כתשעה חודשים, והגיע אליו מהמקומון הירושלמי של הרשת, "כל העיר". "העיר", אבן פינה בתרבות התל-אביבית ובכלל, הצמיח דורות של כותבים משובחים לעיתונות הכתובה והאלקטרונית. מהמערכת יצאו עורכים וכותבים כמו רוגל אלפר, שהיה עורך מדור התרבות (כיום עורך מוסף "הארץ"); גל אוחובסקי (בעבר עורך "העיר" ומוסף "תרבות" של מעריב); חנוך מרמרי (עורך "הארץ" לשעבר), ועוד רבים וטובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully