וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציונות ‏2005

8.4.2005 / 10:49

"השגריר" היתה ריאליטי ערכי ומשתתפיה נטולי תאוות פרסום לשמו. האמנם? יונתן שגיב מתחקה אחר פליטיה

במשך שלושה חודשים שבהם שודרה "השגריר" שוכנעו הצופים על ידי מכבש יחסי הציבור של קשת כי התוכנית ומשתתפיה שונים ומובדלים בכל רובד אפשרי משאר עיסת הריאליטי המציפה את ערוצי הטלוויזיה הישראלית. כאן מדובר בתוכנית גבוהת מצח בעלת תכנים לאומיים וחברתיים, ריאליטי שמשתתפיו מוכיחים כי לא כל אזרחי מדינת ישראל הם להק של זאבים משולחי רסן וצמאי פרסום וסלבריטאות רגעית שיימכרו את אמם בשביל אזכור במדור הרכילות של מקומון דל תפוצה. יש כאלה שכל זה לא מעניין אותם, והם פשוט רוצים לשרת את המדינה ולייצג אותה נאמנה בחו"ל. רד אריאל שרון מכיסאך, סור מהדרך ביבי השועל - איתן, מהרטה וצביקה יביאו לכולנו מזרח תיכון חדש. פרק אחר פרק זכינו לראות את משתתפי השגריר מהגגים על חובתם המוסרית והקולקטיבית לייצג את מדינת ישראל בחו"ל. פרסום, תהילה, מעריצים והופעות בתקשורת בשבילם היו כאורגיה פרועה עבור נזירה חסודה.

אך מה לעשות וה"שגריר" נגמרה, איתן שוורץ טס לו להתהולל בניו יורק, האשליה הטלוויזיונית התפוגגה והמעריצים מלאי העניין הלכו לחפש חברים אחרים להעריץ ממרחק, וכך נותרו להם שאר המתמודדים חסרי מעש ומטרה. כיצד ימלאו את חייהם הריקים מכל ייעוד ומשימה? היחזור לו צביקה אל הנגב, לנגן בגיטרה ולחבר שירים מלאי כמיהה לארץ ישראל הנשגבה? התלך מהרטה לנדוד במדבר ולהשכין שלום עם אחינו הבדווים? ויעל בן דוב - לאחר שכמעט דרסה למוות כל מי שנקרה בדרכה כדי לבנות מחדש את תדמיתה של ישראל בתפוצות, האם היא תבחר להקדיש את חייה ומרצה לעניי ישראל המתרבים בכל דקה?

כמעט. מספר שבועות לאחר סיום התוכנית, ומתברר שגם אותם נביאים חברתיים, אותם צעירים מלאי עזוז וחדורי ציונות, לא מוכנים לשחרר את טלפיהם מתהילתם המהירה. וכך הוחלפו להם נאומים מלאי פאתוס בריצה מלאת ריר אחר כל הבזק מצלמה בפתיחות של בארים. ערוותה האידיאולוגית של "השגריר" נחשפה במלוא צביעותה עם התגייסותו של צביקה דויטש, ניאו-צבר ונשיא בפוטנציה, לתוכניתו של גיא פינס. לבטח חשב שהנה במה נאה שממנה, בין קפצוץ עם מורן אייזנשטיין לראיון עם יעל בר זוהר, יוכל לתרום רבות לחוסנה החברתי והפוליטי של מדינת ישראל. ואם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו איזובות השגריר? אצה רצה יעל בן דוב והשיגה לעצמה פינה בתוכניתו הפוליטית של טל ברמן בערוץ הכנסת "ביפ", והגדילה לעשות ואף כבשה את הרדיו בסערה עם שתי פינות בתוכנית הבוקר של 99 אסקייפ (יש לאן). דפנה, המודחת הקרחונית, כתבה רשמיה לשתי דקות באתר מתחרה, נרשמה לסוכנות טאלנטים והיד עוד נטויה.

איזה מזל שיש מכרז עם דגשים על תוכניות המצטיינות במחויבות חברתית. איזה מזל שיש את קשת שהתחייבה לספק לנו תוכנית עם תכנים כה רציניים, איכותיים ועמוקים. אם חשדנו ולו במקצת, שייתכן ומשתתפי השגריר פשוט פלטו טקסטים אידיאולוגיים מפיהם על מנת לחצוב את דרכם לפינה באודטה, הרי שעכשיו, עם הצטרפותם של שלושה מבכירי התוכנית למוקדי הכוח של העשייה הפוליטית והחברתית במדינת ישראל, ברור לכולנו, לכל צופי השגריר ובכלל לכל אזרחי מדינת ישראל כי אכן עתידנו מובטח, תרבותנו תגדל ותפרח ושלום במהרה ישרור באזורנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully