וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזק מוחי" של אמינם חוקי ע"פ בית המשפט

20.4.2005 / 10:54

דיאנג'לו ביילי, בריון שנהג להתנכל לאמינם בילדותו, תבע את הזמר בגין פלישה לפרטיותו, ובגלל שהציג אותו בשיר באור שלילי. השופטת חיברה שיר ראפ כפסק דין

אמינם נחלץ השבוע מתביעה משפטית. בית המשפט במישיגן דחה תביעה שהגיש נגדו דיאנג'לו ביילי, שנהג להתנכל לאמינם בימי בית הספר. הראפר לא נשאר חייב. בשיר "נזק מוחי" מתוך האלבום "סלים שיידי" מ-1999 הוא מתאר בפרוטרוט כיצד הכה אותו ביילי במקלחות בית הספר, חבט את ראשו בשירותים עד שאפו נשבר וחנק אותו. עוד הוא מתאר בשיר כי מנהל בית הספר הצטרף להצקות וש"המוח שלו נשפך".

ביילי, שהגיש את התביעה ב-2001, האשים את הראפר בפלישה לפרטיותו על ידי פרסום מידע לא מתקבל על הדעת המציג אותו באור שלילי. הוא הודה כי הציק לאמינם, אבל אמר שהוא רק "נתקל" בו בבית הספר ודחף אותו "דחיפה קלה". בית המשפט ציטט מלים מהשיר שבו אמינם אומר כי מנהל בית הספר דרך עליו והשאיר אותו למות שם, וקבע כי מלים אלו, כמו אחרות, לא יובנו כמשמען על ידי "השומע הסביר". בית המשפט פסק עוד כי ביילי לא הציג עניין עובדתי אמיתי בתביעה. מארי מאסרון רוס, עורכת דינו של אמינם, בירכה על הפסיקה ואמרה: "העובדה שהיו הבדלים בין העובדות המדויקות לא שינתה הרבה, מפני שתמצית הסיפור היתה אמת וביילי הודה בכך בעצמו".

בית המשפט לערעורים תמך בפסיקה של שופטת במחוז מקומב מ-2003, שאף חיברה שיר ראפ בעצמה כדי לתמוך בהחלטתה: "המלים הן סיפורים שאף אחד לא יבין כעובדות/ הן רק הגזמה של מעשה ילדות", כתבה השופטת דבורה סרוויטו. "לכן בית המשפט הזה קובע כי הפסק הנכסף/ הוא שאמינם זכאי לצו לדחייה על הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully