וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביבו מארח

מיכל ויניק

22.4.2005 / 9:36

מיכל ויניק סוקרת את פסטיבל הקולנוע החדש באשדוד שיכלול מסך ענק, פרסים, עשרות סרטים ואת סילביה קריסטל

פסטיבל חדש מצטרף אל אחוות פסטיבלי ישראל – פסטיבל הקולנוע הבינלאומי החדש באשדוד שייפתח ביום ראשון הקרוב בשמונה בערב. החל מהשנה, בכל פסח יוכלו חובבי הקולנוע לקפוץ אל עיר החוף החביבה ולשזוף עיניים במגוון סרטים מכל העולם. לאורך חמשת ימי הפסטיבל ייערכו תחרויות בין המשתתפים במסגרות השונות, יוענקו פרסים על מפעלי חיים בקולנוע הישראלי ויתקיימו סדנאות לילדים ולנוער, תיאטרון רחוב ופעילויות אחרות. מתחם הפסטיבל עצמו יוקם בקריית התרבות החדשה, המונה שלושה אולמות ואמפיתיאטרון. הקרנות נוספות יתקיימו בבית לברון בעיר וכן יוכלו אלפי צופים לצפות בסרטים על גבי מסך ענק, כולם יוקרנו בתרגום לעברית. אל הפסטיבל צפויים להגיע אורחים רבים מכל רחבי הגלובוס לצורכי כנסים והרצאות וביניהם האנימטור הרוסי, גארי בארדין, המפיק הרוסי, אנדרה דג'אווי, הצלם האמריקאי, בארי מרקוביץ' וסילביה קריסטל מ"עמנואל", הפעם על תקן גרפיקאית.

בין מבחר הסרטים הישראליים שיוקרנו לאורך הפסטיבל מתבלט "דמיונות", סרטם המסקרן של סער הלחמי ונמרוד עציון-קורן. הסרט מספר על תמי (אסנת חכים), בחורה בהפרעה שחולמת להיות כוכבת קולנוע מפורסמת, ואף מגשימה אותו, אלא שהסרט בו היא משחקת דומה באופן מפתיע לחייה שלה. הרעיון המקורי, בתוספת הצילום המדהים של רמי קצב הופכים את הסרט לסיבה טובה מספיק בכדי לכתת רגליים לדרום (או לצפון, אם אתם דרומיים). מלבד חכים, משחקים בסרט תותחים כבדים כדליה שימקו, ריקי בליך, לאון רוזנברג, איתי ברנע, אוהד קנולר ועוד. "דמיונות" הוא סרט שהעבודה עליו ארכה שנים, וכמות עצומה של זיעת יוצרים מציבה אותו בשורה אחת עם שלל הסרטים המיינסטרימים שמילאו השנה את בתי הקולנוע בישראל. מומלץ.

הכי טעים, פצפוצי קוקו לי

מי שמעדיף לנצל את האירוע ולראות סרט זר מוזמן לשבת מול "מייקל בלנקו", קומדיה בלגית מ-2004 המספרת על אדם המגיע ללוס אנג'לס ובאמתחתו החלום השחוק להפוך לכוכב הוליוודי. באותה הזדמנות כדאי לבדוק את "רומן טוטליטרי" (1999, רוסיה), 117 דקות של סיפור אהבה בין נדיה, שוחרת אמנות צעירה, לבין אנדרה, מהפכן ומתנגד לשלטון שברח מהק.ג.ב.

סרט נוסף שראוי לציון הוא סרטו השני של הסיני צין לי, על פי תסריט של שרה צ'ן שיפתח את הפסטיבל. מדובר בקומדיה בשם "במבו שוט" המספרת על אדם המתגורר בכפר קטן עם אחותו ומאוהב בחברתה. החברה משתוקקת להפוך לכוכבת אבל לא מצליחה לעבור אפילו אודישן אחד. מסנוור באהבתו, רוכש הגיבור מצלמת וידאו קטנה, והולך לצלם סרט המתרחש בכפר שלהם. לשם כך מתגייסים התושבים, החברה מקבלת את התפקיד הראשי (כמובן), והסרט הופך להיות החיים. כשיושלם הסרט, יצטרכו הצמד הרומנטי לבדוק כיצד הם מסיימים את הסרט הפרטי שלהם. ג'ון לונג ("הקיסר האחרון", "מאדאם בטרפליי") משחק בתפקיד הראשי, ולצדו כוכבת הפופ המלוכסנת קוקו לי, האישה ששרה את שיר הנושא ב"נמר דרקון". "במבו שוט" מבוסס על סדרת טלוויזיה מ-1996 שצולמה במצלמת וידאו ביתית על ידי בן כפר, בהשתתפות אנשי כפרו. כמו כן משתתף בפסטיבל "המכונאי", סרטו האפל של בראד אנדרסון מ-2004 המתאר את חייו המסויטים של מפעיל מכונות ייצור הגוסס מאינסומניה, כלומר לא יכול לישון. להבדיל, לקראת סיום הפסטיבל יוקרן "אסקימו לימון" העממי והזכור לטוב.

מלבד הסרטים והמופעים, פתח הפסטיבל במסורת הענקת הפרסים וההוקרות הרגילה באירועים מעין אלה - פרס הוקרה מיוחד ליוצר בקולנוע הישראלי יוענק לגילה אלמגור, האישה שהחלה את קרירת המשחק המפוארת שלה בגיל 12 בתיאטרון הלאומי "הבימה" ומעולם לא חדלה ליצור. לכבודה ובנוכחותה יוקרנו סרטים שיזמה ושיחקה בהם, כמו "הקיץ של אביה", המספר על ילדותה בצל אימה, "עץ הדומים תפוס", "מצור" שזיכה אותה בפרסים בינלאומיים על משחק, ו"הבית ברחוב שלוש". בצד פעילות יצירתית ענפה פועלת אלמגור למען אנשים במצוקה ומכהנת כראש סניף תל אביב למלחמה בסרטן. לאיזון הצד הגברי, יוענק פרס על מפעל חיים ליורם גלובוס, מפיק העל האחראי בין היתר, על הולדתן של יצירות כמו "תלמה ולואיז", "לא בלי בתי" ועוד. גם גלובוס תרם רבות לקהילה וזכה על כך באותות ומופתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully