וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזירי את השרשרת

הילה פלג

25.4.2005 / 10:45

גלית גוטמן היא קרחונית חסרת כישרון ודלת כריזמה שלא ברור איך הגיעה למרחב הפריים טיים. הילה פלג מטנפת

גלית גוטמן היא סלב ועל כך אין עוררין, אך כשנדרש צרכן התרבות הבידור הממוצע לסיווג הגוטמן הרי שהוא נתקל בבעיה. לאיזה ז'אנר ניתן לשייך את האמזונה ארוכת הרגלים לבית דני מזרחי? היא כבר מזמן לא רק דוגמנית, היא בטח לא שחקנית וכל מי שצופה בערוץ 10 בשנתיים האחרונות יכול להעיד שמגישת טלוויזיה היא לגמרי לא. ובכל זאת, על אף חוסר כישרון בולט והיעדרות אניגמטית ממדורי הרכילות שולטת גוטמן בביצה המקומית ביד רמה כשהיא מתפעלת את הטייטל המחייב "הדוגמנית של המדינה".

נראה כי המצרך הנדרש ביותר לגוטמן הוא מודעות עצמית, כזו שהפגינה דווקא בתחילת הקריירה הטלוויזיונית שלה. הימים, ימי ראשית ערוץ 10 ובתפקיד ההבטחה הבלונדינית מגיח גיל ריבה עם הלימוזינה שלו. גוטמן שימשה קריינית רצף בתוכנית והציגה, בחן רב, טייק אוף על הפרסונה שלה עצמה – הדוגמגישה הבלונדינית המטומטמת. שם זה נעצר. גוטמן הפכה לתמנון רב זרועות, עם דיקציה בעייתית והבעת פנים עקבית. קצת שעשועון שידוכים, קצת הנחיית טקסים יד ביד עם אביעד קיסוס, קצת "צימרים" – הפלופ רשות השידורי הטיפוסי, קטלוג יוקרתי אחד בשנה, קמפיין פחות יוקרתי לחברת אופנה, הריון מתוקשר, בעל ושערים ב"לאשה". ואז הגיע יומה של גוטמן לגשת אל מזבח הרייטינג ולהניח את צווארה הברבורי על קרנותיו. "הדוגמניות", הביאה את גוטמן אל מרכז הווית הבאזז המקומית עם ריאליטי ירוד וממכר בעת ובעונה אחת.

כמו דוגמנית תלויה על חוט

באופן מפתיע, בהתחשב בכישוריה המאותגרים, הצליחה גוטמן לחמוק משוטם המכאיב של המבקרים. נראה כי יופיה והפרסונה האינטילגנטית אותה הצליחה לשוות לעצמה, פעלו את פעולתם על הגברים הממורמרים שמאחורי המקלדות. גוטמן צלחה תוכנית אחר תוכנית מבלי לחטוף בראש באופן מורגש, שלא כמו הקולגה שלה מערוץ 1, מיכל זוארץ שהפכה, לא בכדי, לשקיק האיגרוף של מבקרי הטלוויזיה. ליהוקה של גוטמן כמובילת "הדוגמניות" ממצב אותה באופן רשמי וסופי כדוגמנית מספר אחת בצד הזה של גדר ההפרדה. ההשוואה למקבילתה האמריקאית, טיירה בנקס, סוג של קונגלומרט בפני עצמה, היא מתבקשת. בנקס מפגינה אהבה עצמית ללא גבולות, גינוני דיווה לצד גילויי אמפתיה וסימפטיה כלפי המתמודדות לצד שמחת חיים בוטילישסית למהדרין. לעומתה גוטמן מתכווננת לקריירה סטייל יונית לוי ומציגה חזות קרחונית ומשמימה. בעוד טיירה בנקס היא "דה נקסט אמריקן מודל", גוטמן היא הפיתום של יוצרי "הדוגמניות" ותו לא. בובה יפהפיה שתלויה על חוט.

השאלה המתבקשת היא למה? למה דווקא גלית גוטמן זכתה לספוט הנחשק בלב הקונצנזוס? היא לא כובשת כמו נינט, היא חסרה את רוח הנעורים הפזיזה של יעל בר זוהר והיא מייצרת דמות טלוויזיונית שטוחה ונטולת כריזמה. אז למה? האם אנו כה מורגלים בתהליך המלכת הכוכבים עד שנקבל כל ליהוק שייכפה עלינו בראשים מורכנים? אין שום סיבה הנראית לעין לפיה זכאית גוטמן לכס הכבוד בו זכתה בתרבות הישראלית. היא בסך הכל דוגמנית מצטיינת שצלחה באופן מרשים את גיל 25. אין משמעות הדבר שמגיע לה חלל בפריים טיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully