וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומדי סטור

הילה פלג

28.4.2005 / 10:02

הילה פלג בועטת בדי.וי.די של "ארץ נהדרת", שמתיימר לאסוף את הרגעים הגדולים ומתגלה כמסחטת כספים

קברניטי קשת, כבר מזמן אוחזים במושכות הסוס האצילי שהוא הזכיינית של המדינה. אפילו מנשה סמירה שלח מברוק. קשת אחראית ללא מעט אבני דרך בהיסטוריה הטלוויזיונית הישראלית, לטוב ולמזעזע. בין היתר היא גם זו שסיפקה לצופה השיראלי המיוזע את הלהיט הרשמי של השנה וחצי האחרונות: "ארץ נהדרת". ממש בימים אלה, מלווה באווירת החג הקפיטליסטית, משיקה הזכיינית האם די.וי.די מהודר של תוכנית הצחוקים המצליחה שלה תחת הכותרת "הרגעים הגדולים של 2005". התוצאה בפועל היא לקט סטנדרטי ואפרורי של כל מה שכבר ראיתם וממילא לא נתנו לכם לשכוח.

התוספות שמתלוות ללקט הנרחב (מעל לשעתיים!) מאכזבות וכוללות סרטון קצרצר (2-3 דקות) אודות מאחורי הקלעים, לקט פספוסים שכבר נצפו בטלוויזיה, סרטון ההומאז' ל"גבעת חלפון אינה עונה" שהפיקו החברה בשביל יומטוב ומאחורי הקלעים שלו. אסופה סתמית של שידורים חוזרים. כמה אפשר לראות את טל פרידמן מתנוענע כאחוז אמוק מצד למצד מנפנף בטאיירים של אומלטה? לא יותר מפעם אחת זה בטוח. בקיצור, אין כל צידוק להוצאת הדי.וי.די המדובר שכן מחד הוא אינו מחדש דבר ומאידך הוא אינו מכיל תכנים על זמניים שהרוויחו את מקומם בהיסטוריה הנשכחת במהירות של הבידור הישראלי. והרי לכם פלאי המרצ'נדייז. אנשי "ארץ נהדרת" מבקשים לסחוט עד הסוף את המיץ שעוד נותר בלימון המסמורטט שלהם ולשלח אותו אל הקופה הרושמת.

מיכל זוארץ עושה סאטירה יותר טובה

רבות דובר ביומרה של "ארץ נהדרת" להיות סאטירה, יומרה שמתנפצת אל מול חיבוק הדוב של החברה הישראלית על פוליטיקאיה. באחד הקטעים שמופיעים בדי.וי.די מגיע אלי פיניש בתפקיד עוזי כהן למרכז הליכוד. הוא מתקבל באהבה על ידי הפעילים שמריעים לו ומרימים אותו על הכתפיים תוך שהם מזמרים בשירה אדוקה וצוהלת "עוזי יסדר". הח"כים מגיעים להסתבק איתו ומשתעשעים אל מול המצלמה. זה אולי הקטע היחיד בכל אוסף הקטעים שזכאי להישמר ולהיזכר גם בעידן הטלוויזיוני שעתיד להתרגש אלינו. שווה לנצור את הרגע בו ב-2005 הלכה הסאטירה להתחבק עם הפוליטיקאים ושכחה את מלתעותיה בבית. מסורס מיכולת לייצר ביקורת כשהוא עטוף באהדה ושמחת חיים, הסתובב פיניש בין הליכודניקים המסרבים לראות את בבואתם בדמותו הגרוטסקית.

בכל זאת ולמרות הכל ניתן למצוא בדי.וי.די את ההברקות הנדירות של העונה שהלכו באיבוד בים ה"אתה חמוד אתה" הריקני. הפרומו לערב השידורים המיוחד עם הירצחו העתידי של שרון, הטייק אוף על הבורגנים בשדרות ועוד הבלחות קצרצרות ודוקרות של סאטירה. רובה של התוכנית, חשוב לזכור, מבוסס על הבליל האינטלקטואלי היומיומי ולכן כאשר מוצאים מהקונטקסט בו הופיעו לראשונה מעוקרים רוב הקטעים מעוקצם, באם בכלל היה אחד כזה מלכתחילה.

ועוד קטנה לסיום. אם כבר בחרתם לרכוש את הדי.וי.די, חפשו את רינת אלוני, מעצבת הדמויות שמבליחה לשבריר שניה על המסך בסרטון של מאחורי הקלעים. אלוני היא האשה שאחראית לזה שאתם צוחקים בבית עוד לפני שמישהו בכלל פותח את הפה והיחידה שלא מאכזבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully