וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפה פירוזה" זכה בפסטיבל הקולנוע באשדוד

28.4.2005 / 20:23

הסרט הטוב ביותר לשנת 2005 בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע באשדוד הוא הסרט הטורקי "איפה פירוזה". במאי הסרט, אזל אקאי, קטף את פרס הבימוי

בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי באשדוד, שנפתח ביום ראשון בתחילת השבוע ונסגר הלילה (חמישי, 28.4), זכה "איפה פירוזה" בפרס הסרט הטוב. את חבר השופטים הנהיג מר דיפנקר מוקופאדהיה, שהינו יו"ר המכון לקולנוע חדש בהודו, והשתתפו בו הסופרת וחוקרת הספרות, ד"ר דורית זילברמן, הבמאי והתסריטאי נדב לויתן, צלם הקולנוע אמנון סולומון, במאית הקולנוע ההולנדית, דורנה ואן רובוי והמפיק הבלגי ג'ורג'י ליברמן. על "איפה פירוזה" אמרו השופטים כי "הוא מביע בצורה אמנותית את טבעו של האדם לחלום ולהשיג ולממש את חלומו, ועושה כן בהרבה הומור ודינמיות". את פרס הבימוי, קיבל אזאל אקאי שביים את "איפה פירוזה".

את פרס השחקנית הטובה ביותר לקחה הביתה ונסה פרדי על משחקה בסרט "המלאך שלי", ואילו בפרס השחקן הטוב ביותר זכה השחקן מייקל גולדברג על משחקו בסרט "מייקל בלנקו", קומדיה בלגית על אדם שמנסה להגשים את חלומו להיות שחקן בהוליווד.

הסרט הספרדי "ההרפתקאה הגדולה של מורטדלו ופילמון" בבימויו של חוויאר פסר זכה בפרס מיוחד של חבר השופטים, ואילו הסרט הישראלי "אנטרופיה" של שרון מימון זכה בפרס הקולנוע הצעיר לסרט ישראלי קצר. חבר השופטים קבע כי "מימון מגישה סרט רגיש, שלא נופל לקלישאות המוכרות ולא מתחנף לצופה. זהו צילום מאופק, משל יפה ליחסי פלסטינים וישראלים, ומשחק משובח". במקביל זכה לציון לשבח הסרט "מראות" של הבמאית אורלי מלסה שיצרה את סרטה בזמן לימודיה במכללת ספיר. לדברי השופטים מדובר ב"סרט פמיניסטי חזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully