וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה פיק מפסיד

1.5.2005 / 12:08

הזמר דרש מבית המשפט למחוק תביעה נגדו, אך השופט טען כי העילה לבקשה חסרת בסיס, וקבע כי על הפיק לשלם את הוצאות המשפט. צביקה מתנגח עם המוזיקאי אלון לוין על זכויות השיר "דיווה"

צביקה פיק, האיש והפיק, ספג הפסד לפנים בבית המשפט. צביק מתנצח זה כמה חודשים עם המוזיקאי אלון לוין, אשר תבע את הזמר בגין נישול זכויותיו מהשיר "דיווה", זוכה האירוויזיון לשנת 1998. בידיעות אחרונות פורסם כי פיק ביקש למחוק את התביעה נגדו, אך פנייתו נדחתה על הסף בנימוק שהייתה "חסרת יסוד". השופטים קבעו כי הזמר ישלם גם את הוצאות המשפט.

לוין טוען כי בעוד פיק הלחין את השיר שהעניק לדנה אינטרנשיונל את הזכייה בתחרות האירופית, הרי שהוא, לוין, עיבד אותו. לפי עורך דינו, לוין השקיע זמן רב בעיבוד המוזיקלי של השיר, אולם פיק לא רשם אותו כבעל זכויות העיבוד. פסק בוררות שניתן בשנת 2000 בידי אקו"ם, קבע כי לוין הוא בעלם החוקי של חצי מזכויות העיבוד של "דיווה", אך פיק המשיך להפר את זכויותיו של לוין.

לפני כחצי שנה לוין הגיש תביעה לבית המשפט בעניין, ודרש פיצוי בסך מיליון שקלים על אובדן רווחים והפרת זוכיות. בכתב ההגנה שהגיש צביק, הוא הכיר שאינו בעל הזכויות היחיד על להיט הפופ המונומנטלי, אך התנער מהאחריות ליישם את זכויות לוין. "פיק הוא מלחין וזמר מפורסם", טען, "ואינו אמור לדאוג ליישום זכויותיו המצומצמות של לוין". סניגורו של פיק הוסיף כי מדובר בתביעת סרק וכי כל מטרתו של לוין היא להתפרסם על גבו של פיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully