וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגורה שחורה

מיכל ויניק

6.5.2005 / 9:28

מיכל ויניק משנסת מותניים ומלכסנת עיניים לקראת חודש של סרטים אסייתיים בכבלים. כל מסע שכזה מתחיל ב-7 צעדים

ערוץ הוט פריים עושה מערוף, ומביא לשוחרי תרבות המזרח הרחוק שבינינו אוסף של סרטי קולנוע מלוכסנים שישודרו במהלך חודש מאי. רוב רובם של הסרטים אינם חדשים – מדובר בבציר 2004-2003, אבל אחרי הכל מדובר בטלוויזיה, כך שאין מה להיות קטנוניים, ובוודאי לא כאשר מזפזפים קלות בחבילה ורואים כמה סוכריות חביבות צפות בה.

הסוכריה הראשית, וגם הפופולרית ביותר, תשודר על מסככם הקטן והביתי בשבת, ה-21 במאי, בשעה 22:00. מדובר ב"שבעה צעדים", סרט שעבר בהצלחה מסחררת את כל פינות הליטוף התרבותיות בעולם, כולל זאת של פסטיבל קאן. הסיפור, למי שלא היה בסביבה בשנה האחרונה, הוא על אדם שנכלא בדירה על ידי אלמונים לחמש עשרה שנים תמימות. כשהוא משוחרר מכלאו ויוצא לברר מי עשה לו מה ומדוע, הוא נאלץ לחפור בעברו שלו ולגלות ששום דבר לא קורה סתם. המושג "נקמה" מעולם לא מצא לו פרטנר קולנועי צמוד כל כך, וצמד "קיל ביל" של טרנטינו נראה ליד "שבעה צעדים" כמו קלטת בייבי-מוצרט פעורת עיניים.

מלבד שוחד שבעת הצעדים, עמלו קנייני הערוץ וקיבצו סרטים נוספים שעונים היטב על ההגדרה "איכותי + מזרח רחוק". האסופה מורכבת ברובה המוחץ מסרטים דרום קוריאנים, קולנוע שזכה לפריחה חסרת רסן בשנים האחרונות.

קים קי דוק, האיש שהביא לעולם (בין היתר) את הסרט בעל השם העגול "אביב, קיץ, סתיו, חורף..ושוב אביב", מיוצג בקולקציה באמצעות סרטו מ-2004, "נערה שומרונית" המתאר סיפור של זונה ששוכבת עם לקוחותיה בשעה שחברתה הטובה שומרת בחוץ ומנהלת עבורה את פנקס החשבונות. כשהמשטרה פושטת על החדר, הזונה קופצת מהחלון ושוכבת גוססת במיטתה, או אז היא מתוודה בפני חברתה הטובה על כך שהתאהבה באחד הלקוחות. משאלתה האחרונה היא לראות את הלקוח האהוב, והחברה יוצאת לחפש אותו. כשהיא מוצאת את מבוקשה מסתבר שכדי להביאו למיתת חוליה של הזונה, תצטרך החברה לשכב איתו בעצמה. אחרי שהיא עושה זאת, היא מגיעה לבית החולים רק כדי לגלות שהזונה החביבה נפטרה. החברה מחליטה לשכב עם שאר לקוחותיה של הזונה כדי להכיר את המנוחה טוב יותר, אלא שאז אביה מגלה את מעלליה הלא מהוגנים והסיפור מסתבך.

האחים והאחיות

שתי יצירות דרום קוריאניות נוספות ששוהה לשים עליהן עין הן "מעשה בשתי אחיות" (ג'י וון קים) ו"אחים לקרב" (ד'ה גיאו קאנג). סיפור האחיות הוא דרמה פסיכולוגית מפחידה על שחרורן של הבנות מבית חולים לחולי נפש, ועימות עם אימא לא שפויה ועם רוח רפאים המאיימת עליהן. שמועה עיקשת אומרת שהסרט יהפוך בקרוב את עורו ויזכה לגרסה אמריקנית. הקונטרה הגברית הוא סרט על אדם מבוגר שנקרא על ידי ארכיאולוגים לזהות את עצמות אחיו האבוד, ונזכר בקורותיהם של השניים בזמן המלחמה ב-1950. המסע של השניים מתחיל כשחייהם השקטים והשלווים מופרעים והם נשאבים לעולם האלים של הקרב. ככל שהמלחמה נמשכת, כך מפסיק הגיבור להכיר את אחיו המורעל שהופך לנגד עיניו לאיש אחר.

גם ז'אנר האימה לא מקופח - "טלפון" ו"בית הרוחות", שני סרטיו של הבמאי ביונג קי האן סוגרים את הפינה עבור חובבי הפחד, ו"שליט הבובות", סרט אימה נוסף, ישודר ביום שישי ה-13, למי שמתעקש לפרפר מול המסך. כמו כן תוכלו לחזות ב"עיר טהורה", סרט מדע בידיוני של ביונג צ'ון מין שזכה בפרסים על האפקטים המרשימים, ב"הסקנדל" (ג'ה יונג לי), גרסה קוריאנית מסקרנת ל"יחסים מסוכנים", הרומן הצרפתי מרובה הרימייקים, ו"שינויים אפשריים" (ביונג גוק מין) שקטף את פרס הסרט האסייתי הטוב ביותר בפסטיבל טוקיו 2004. חובבי קולנוע אסייתי עלולים למצוא עצמם מלקקים את האצבעות, אחרים מוזמנים לטבול ולקוות שיהיה נעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully