וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונה סאמר, State of Independence

10.5.2005 / 10:49

פינה חדשה שבוחנת רגעי פופ מהעבר. האם הם באסה שראויה להשאר בפח הזבל או אולי קלאסיקה על זמנית?

שלושה גלגולים היו לשיר הזה. הוא נכתב ובוצע לראשונה ב-1981 באלבום "Friends Of Mr. Cairo", על ידי Jon & Vangelis,
שיתוף הפעולה בין ג'ון אנדרסון, צווחן להקת הפרוג-רוק יס, ואשף הקלידים היווני שמוכר יותר בזכות הפסקולים לאפוסים קולנועיים. הגלגול האחרון שלו היה עשר שנים אחר כך, בביצוע של להקת הדאנס הלא חשובה מודסווינגס, שהצליחה אמנם לגייס את כריסי היינד לעניין, אבל התוצאה היתה מימית ושקופה.

ב-1982 הרגישה דונה סאמר טוב טוב את לחץ חברת התקליטים החדשה שלה. אלבום שלה שהוקלט שנה קודם נגנז (ויצא לאור רק 15 שנים אחר-כך), והיא אולצה להגיד שלום לג'ורג'יו מורודר, המפיק שהפך אותה למה שהיא. את "State of Independence" היא הקליטה עם קווינסי ג'ונס, האיש והאגדה. קווינסי עידן קצת את הסקאנק הג'מייקני ואת ההפקה המקורית שנשמעה כמו קרקס עצוב של רעשים אנלוגיים, אבל שמר על הטאץ' האלקטרוני הדומיננטי של השיר. התכונה העיקרית שמבדילה את הביצוע של דונה סאמר הוא האיכות ההמנונית שלו. דונה סאמר, לפני שגנחה על מקצבי דיסקו אלקטרוניים, קיבלה הכשרה של נערת גוספל וכאן היא מביאה ביצוע קולי מרגש, ויחד עם מקהלה עצומה שנותנת לה גיבוי, היא לוקחת את השיר הזה לכנסייה עתידנית שמרחפת במסלול אליפטי מסביב לשמש. זה בדיוק מה שהופך את השיר הזה לקלאסה העל זמנית שהוא.

פרט טריוויה לא חשוב: המקהלה היא קאסט עמוס כוכבים שכולל את מייקל ג'קסון, כריסטופר קרוס, סטיבי וונדר, דיון וורוויק, ליונל ריצ'י, קני לוגינס וברנדה ראסל, והיא נתנה לקווינסי ג'ונס את הרעיון שהפך אחר כך ל"We Are The World", שומו שמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully