וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר טריסטן אגולף התאבד

15.5.2005 / 12:32

טריסטן אגולף, מחבר "אדון החצר", נמצא מת בדירתו בלנקסטר, פנסילבניה. המשטרה קבעה כי מדובר בהתאבדות

האקטיביסט והסופר, טריסטן אגולף, נמצא מת ביום שבת האחרון בדירתו אשר בלנקסטר, פנסילבניה. לאחר בדיקה מקיפה, קבעה המשטרה כי אגולף, בן 33, התאבד ביריית אקדח. חברי הסופר סיפרו ל"אל. איי טיימס" כי אגולף היה שרוי בדיכאון עמוק בשנה וחצי האחרונה, אך הוא תמיד "הצליח לצאת מזה". אגולף הותיר מאחוריו הורים, אחות וילדה קטנה.

טריסטן אגולף היה בן 27 בלבד כש"אדון החצר" (הוצאת כנרת–זמורה ביתן-דביר), ספרו הראשון על התקוממותם האלימה של עובדי זבל בעיירה קטנה, נהפך עם פרסומו לרב מכר, ספר פולחן והצלחה ביקורתית מעורבת שכללה אדישות וזלזול לצד השוואות לסופרים קאנוניים כדוגמת פוקנר וסטיינבק. לפני פרסומו של "אדון החצר", נדחה כתב היד על ידי 76 הוצאות שונות. האגדה מספרת כי באותה תקופה התפרנס אגולף בקושי מנגינה בגיטרה על גשר בפריז כשאישה צעירה ריחמה עליו והזמינה אותו לקפה. אביה של אותה אישה היה לא אחר מאשר פטריק מודיאנו, סופר עטור שבחים, שלקח את כתב היד להוצאת "גאלימאר" ושכנע אותם לפרסמו.

בהתאם ל"אדון החצר" הסוציאליסטי-מהפכני, בילה יוצרו את שנותיו האחרונות כמתנגד חריף למשטרו של ג'ורג' בוש ולמלחמה בעיראק. אגולף השתייך לשישיית "Smoketown Six” שעוררה מהומה כשחבריה התפשטו ונותרו בחוטיני כמחאה על ביקורו של בוש בעיר. החברים נעצרו והוגשה נגדם תביעה על ידי ה-FBI על הפרת הסדר. למרות שהתביעה בוטלה, הגישה השישייה תביעה משלהם על פגיעה בחופש הדיבור.

עם מותו של אגולף, התגלה בדירתו כתב יד שלישי בשם "Kornwolf” שיצא לאור ככל הנראה בשנה הבאה. ספרו השני "החצאית והכינור", שהתפרסם ב-2002 בארה"ב, צפוי לצאת ב-2006 בהוצאת "כנרת–זמורה ביתן-דביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully