וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרים פוליטיים סמויים ב'מלחמת הכוכבים'

16.5.2005 / 13:12

עלילת הסרט השישי בסאגה מזכירה לקהל בפסטיבל קאן מלחמות לא בדיוניות. האם ג'ורג' לוקאס חשב על ג'ורג' בוש כשכתב את הסרט?

האם ג'ורג' לוקאס שתל בסרט השישי בסאגת "מלחמת הכוכבים" רמזים על מצב היחסים הבינלאומיים ותפקידה של ארצות הברית בהם? צופי הבכורה של "נקמת הסית" טוענים כי התימות של לוקאס בסרט "נקמת הסית'" על דמוקרטיה במשבר ומנהיג שפותח במלחמה, כביכול כדי לשמור על השלום – מזכירים מאוד את המתרחש בשנים האחרונות בעולם.

סוכנות איי.פי מדווחת כי הקהל בקאן ערך השוואות בין סיפור הסרט - על נפילתו של אנאקין סקייווקר לצד האפל, ועלייתו של הקיסר פלפאטין מחרחר המלחמה – לבין מלחמתו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בטרור ופלישתו לעיראק. שני משפטים מרכזים בסרט העלו את חשדם: האחד, כשנטלי פורטמן (המגלמת את פאדמה) אומרת: " This is how liberty dies. With thunderous applause" ('כך החירות מתה, עם מחיאות כפיים רועמות'), כאשר סנאט הרפובליקה הגלאקטית מריע לדיקטטור-בקרוב פלפאטין, כשהוא מכריז על מלחמה נגד הג'דיי.

המשפט השני – "If you're not with me, then you're my enemy", ('אם אתה לא איתי, אז אתה אויבי'), נאמר על ידי אנאקין סקייוקר (היידן כריסטיאנסן), שבקרוב יהפוך לדארת' ויידר, למורו אובי ואן-קנובי (איאן מקגרגור). המשפט מזכיר את האולטימטום הבינלאומי של בוש לפני ה-11 בספטמבר – "או שאתם איתנו, או שאתם עם הטרוריסטים".

לוקאס עצמו טוען כי הוא טווה את סיפורו גם בהשראת תקופות היסטוריות, בהן מצב של חופש הוחלף בפאשיזם, ולא חשב אז שזה יקביל לאירועים עכשווים. "כשכתבתי את זה, עיראק לא הייתה במוקד העניינים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully