וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטייפ האדום" זכה בפסטיבל לסרטים קצרים

25.5.2005 / 14:51

סרטו של דני רוזנברג, סטודנט שנה ד' בביה"ס סם שפיגל השתתף בפסטיבל Busan Asian. הסרט מגולל את סיפור הצעצוע של ילד פלסטיני, המתגלגל מיד ליד

סרטו של דני רוזנברג, "הטייפ האדום", זכה בפרס הראשון בפסטיבל הסרטים הקצרים BUSAN ASIAN ((BASFF. רוזנברג הוא תלמיד שנה ד' בביה"ס סם שפיגל, שהחל את עבודתו על הסרט בשנה השנייה ללימודיו במוסד. הפסטיבל, הנערך בקוריאה, נוסד ב-1997 כפסטיבל מקומי, והפך בשנים האחרונות לאירוע מרכזי וחשוב, המציג מגוון סרטים קצרים חדשים מרחבי אסיה כולה.

הסרט מגולל את סיפורו של מוחמד, ילד פלסטיני מהעיר העתיקה בירושלים, המוצא טייפ צעצוע ומאבד אותו. הטייפ מתגלגל בסמטאות מיד ליד, בין זרים לתושבים מקומיים, כשמעליהם צופות בנעשה מצלמות המעקב המשטרתיות. בסרט משתתפים מוחמד עליוואת, אחמד אבו סאלם, רננה רז, שלומי חיון, יונתן גירון, ועוד.

"הטייפ האדום" זכה במלגה מיוחדת מטעם ארגון 'אונסקו' במאי 2003. הארגון, בשיתוף עם CILECT, הארגון העולמי של בתיה"ס לקולנוע, בחר להעניק פרס הפקה בסך 15,000$ לתסריט של רוזנברג, שהיה אז בשנתו השנייה ב"סם שפיגל", במסגרת פרוייקט הנועד להעצים את הדיאלוג בין תרבויות ועמים. רוזנברג נבחר כנציג האיזור הקולנועי של צפון אמריקה/ מערב אירופה, אליו השתייכה ישראל במסגרת תחרות זו. הסרט מופץ ע"י אונסקו וביה"ס באירועים בינ"ל ופסטיבלים, ויוקרן במסגרות שידור שונות בארץ ובעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully