וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד בנאי זכה בפרס שרת החינוך לזמר העברי

30.5.2005 / 14:16

היוצר המוערך קיבל את פרס מלחין השנה. מוני אמריליו יקבל פרס על מפעל חיים. מייסד להקת דבק, בועז ריינשרייבר, זכה בקטגוריית 'יוצר בתחילת דרכו'

שרת החינוך והתרבות, לימור לבנת, הכריזה על הזוכים בפרסי הזמר העברי לשנת 2005. לראשונה השנה יחולקו פרסים בארבע קטגוריות שונות. היוצר אהוד הבנאי זכה בקטגוריית מלחין השנה, ויקבל פרס בסך 30 אלף שקלים. את החלטתם נימקו השופטים ב"איכותן, מקוריותן, תרומתן והשפעתן" של יצירותיו של בנאי. "התקליטור האחרון של בנאי, 'ענה לי', הוא יצירה ייחודית וכוללת שבלטה מאוד בשנה החולפת... בנאי יצר עולם ישראלי מקורי הנשען על כל אלה ועל כך הוא ראוי לפרס".

בפרס שרת התרבות בקטגוריית הכתיבה ניתן למאיר גולדברג, אשר "הטקסטים שלו חכמים ופיוטיים, אירוניים, שנונים ונוגעים ללב והחריזה שלו מקורית ומתוחכמת". "גולדברג הינו כותב מבריק, חד ובעל איכויות התבוננות וחריפות" כתבו השופטים. גולדברג יקבל גם הוא 30 אלף שקלים.

בועז ריינשרייבר, מפיק ובעל אולפן שהקים את להקת "דבק", קיבל פרס מיוחד ליוצר ומבצע בתחילת דרכו, וזכה ב-20 אלף שקלים. מנימוקי השופטים: "ההלחנה והכתיבה של ריינשרייבר יוצאי דופן במקוריותם וביופיים המיוחד... חברת התקליטים והאולפן 'אפעס' שהקים עם גדי רונן שמה לה למטרה ליצור מוזיקה מקורית ועצמאית... בועז ראוי לפרס בזכות כשרונו המוזיקלי, סגנונו המקורי ובזכות יוזמתו להפיק ולפתח אמנים צעירים".

פרס על מפעל חיים ינתן למלחין ולמעבד מוני אמריליו, "עבור פעילות של 25 שנה לפחות בתחום הזמר העברי, אשר השאירה את חותמה על הזמר העברי ותרמה להתפתחותו" והודות ל"תרומתו המיוחדת למוזיקה הישראלית". "פעילויותיו בהלחנה, בעיבוד, בניהול תכניות מוזיקליות ובהוראת הזמר העברי, נמשכות עד עצם היום הזה. עד היום הוקלטו כ-600 שירים אותם הלחין, מהם עשרות הנחשבים כנכסי צאן ברזל של הזמר העברי".

הענקת הפרסים ליוצרים תתקיים במסגרת "שבוע שיר ישראלי" במשכן הכנסת, ב-7 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully