וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ יס דוקו עולה לאוויר

תכלת סמל

31.5.2005 / 13:00

חברת הלווין משיקה ערוץ תעודה המציב את האדם במרכז ומקווה לתת תשובה לערוץ 8 של הכבלים.

חברת יס השיקה הבוקר במסיבת עיתונאים את ערוץ יס דוקו. הערוץ שיעלה לשידור ב-12.06 באפיק 8 ללקוחות הלווין, יהיה מורכב כולו מסרטים וסדרות תיעודיים ואמור לתת מענה לערוץ 8 של הכבלים.

בין הסרטים הזרים שרכש הערוץ ניתן למצוא לצד שני סרטיו המדוברים של מייקל מור, באולינג לקולומביין ופרנהייט 9/11 , המועמד לפרס האוסקר לסרט התיעודי השנה "לאכול בגדול" והזוכה בקטגוריה "ילדי בית הבושת" גם סרט בשם "המסע הגדול" העוקב אחר מסע האופנועים שערך השחקן יואן מקרגור עם חבר טוב והסרט "האם היטלר היה הומו".

הערוץ בנוי מרצועות שידור יומיות וביניהם רצועת "דוקו ספיישל" שתשודר בכל יום בשעה 19:30 ותשדר סרט יומי בנושא שבועי מתחלף ורצועת "תמונה משפחתית" שתשודר בכל יום בשעה 21:00 ותהיה מוקדשת לנושא המשפחה על כל גווניו.

הפקות המקור של הערוץ יכללו שלוש סדרות תיעודיות, הראשונה בהן היא סדרה בת שמונה פרקים של ציפי ברנד (ירוקות, מישהו לאהוב) שתיקרא "8 סיבות לקום בבוקר" ותתרכז בכל פעם בדמות אחרת כאשר המשותף היחידי ביניהן היא העובדה שהן מצאו לדבריהן טעם לחייהם – סיבה לקום בבוקר. אחרי תום הסדרה תשודר סדרה של עינת פישביין שתיקרא "איך היא עושה את זה" בה לאורך 13 פרקים נתוודע ל-13 סיפורי הצלחה של נשים ואחריה תשודר סדרתם של תומר וברק היימן "גשר על הוואדי" על בית הספר הערבי יהודי הראשון בכפר קרע.

בנוסף מפיק הערוץ את "פרויקט דוקו ישראלי" במסגרתו מופקים בימים אלה 16 סרטים תיעודיים בודיים שנבחרו מתוך כ-300 הצעות שהוגשו לערוץ. הסרט הראשון שיוקרן במסגרת זו הוא סרטו של נתנאל סמריק "דרק רוט – התיק נפתח" בו מראיין סמריק את אחד הרוצחים של רוט, משה בן איבגי וביס מבטיחים כי בסרט "גילויים חדשים ומסעירים בנוגע לליל הרצח".

מנהל הערוץ גיורא יהלום אמר הבוקר כי "בעידן בו הקולנוע הופך בומבסטי וחסר נשמה, אנשים מחפשים משהו להתחבר אליו. אנחנו נתרכז בחוויה האנושית כי לזה כולם מתחברים. הייתה לי הזכות לעשות ערוץ שהוא בראש ובראשונה איכותי, להוות אלטרנטיבה לכל הרעש והקקפוניה מסביב. ערוץ שאי אפשר סתם לבהות בו".

בחודשיים הראשונים יהיה הערוץ פתוח ללא תשלום לכל לקוחות הלווין ואחר כך יהיה פתוח ללקוחות חבילת הסרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully