וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המפיקים נגד מכבי תל אביב

תכלת סמל

5.6.2005 / 17:29

האיגוד פנה למנכ"ל הזמני של רשות השידור בדרישה שלא תרכוש את זכויות השידור למשחקי הקבוצה בעלות של 4 מיליון דולר

איגוד המפיקים פנה ביום חמישי האחרון למנכ"ל הזמני של רשות השידור, יאיר אלוני, בדרישה שהרשות תימנע מרכישת זכויות השידור של משחקי מכבי ת"א בעלות של כ-4 מליון דולר.הפנייה נעשתה באמצעות מכתב עליו חתומה מנכ"ל האיגוד, עו"ד אתי חסיד.

לטענת המפיקים חוקיות ההחלטה מוטלת בספק לנוכח העובדה שמליאת רשות השידור פוזרה, אין יו"ר קבוע לרשות ואין זה ברור אם לועדת הטלוויזיה מוקנות הסמכויות הדרושות להחליט על הוצאת כספים בסדר גודל כזה, על אחת כמה וכמה שידוע כי מצבה הכלכלי של הרשות אינו מזהיר וכי היא מתקשה למלא אחר מחויבותיה הקיימות.

כמו כן מצינים המפיקים במכתבם כי "איננו סבורים שכספי ציבור הממומנים באמצעות תשלום האגרה מיועדים לסבסוד חלק ניכר מתקציבו השנתי של מועדון הכדורסל מכבי ת"א. מה עוד, שאלמלא רכישת הזכויות ע"י רשות השידור, זכויות אלה היו נרכשות ע"י הערוצים המסחריים, ומשחקי מכבי היו נצפים ע"י כלל הציבור מבלי שאזרחי המדינה יאלצו לממנם".

בהמשך המכתב פורשים המפיקים את משנתם לגבי אופי השידור הציבורי וכותבים "לטעמנו, על השידור הציבור להיות מבודל וייחודי באמצעות השקעה ביצירות ישראליות מקוריות, ולא על ידי הריצה אחרי הרייטינג. בהשקעה של 4 מליון דולר ניתן היה לייצר מסך עשיר ומגוון המשופע בדרמות בסרטים תיעודיים ובתוכניות תרבות. לדעתנו זהו ייעודו האמיתי והייחודי של ערוץ ציבורי בעידן רב ערוצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully