וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי נס: האמן הנבחר של הקרן למצוינות בתרבות

6.6.2005 / 11:33

הצלם, עדי נס, קיבל את תואר האמן הנבחר של הקרן למצוינות בתרבות בתחום האמנות הפלסטית לשנת 2005

אחרי אמנים משובחים כדוגמת אוהד מרומי, יהודית סספורטס, זויה צ'רקסקי וגל ווינשטיין, הוכרז הצלם עדי נס כאמן הנבחר של הקרן למצוינות בתרבות בתחום האמנות הפלסטית לשנת 2005. הקרן, שהוקמה ומנוהלת משנת 2002 על ידי רחל מראני, תעזור לנס בייעוץ אסטרטגי הנוגע לקידומו האמנותי בארץ ובעולם ותתמוך בנסיעותיו לחו"ל לצורך השראה ובניית קשרים בינלאומיים. כמו כן, ישתתף נס יחד עם הנבחרים האחרים של הקרן, בסמינרים שונים בנושאי "כישורי קריירה" ובמפגשי אימון עסקי אישיים. חברי הצוות שבחרו בעדי נס הם: האוצר יונה פישר, מנהלת מוזיאון הרצליה דליה לוין ומנכ"ל סותביס בישראל רבקה סאקר.

נס, שנולד בקרית גת פרסם עד כה שלוש סדרות עיקריות של צילומים: "חיילים" (1994-2000), שכללה צילומים בעלי גוון הומו-ארוטי של חיילי צה"ל מסותתים, "נערים" (2000) ו"אסירים" (2003) שהוזמנה במיוחד ופורסמה עבור מגזין האופנה "Vogue Hommes International" כחלק מפרויקט שכלל שישה אמנים בינלאומיים. בעבודה צילם נס דוגמנים לבושים בגדי מעצבים בכלא ישראלי ששימש כבית מעצר לאסירים פלשתינאיים.

הנושאים העיקריים בעבודותיו של עדי נס הם זהות ישראלית וזהות גברית. כל אחד מתצלומיו של עדי נס הוא פרי של עבודת הפקה סבוכה ומורכבת ומבוימים תוך הקפדה על איכויות הצילום והתאורה. עבודותיו מבוססות לא פעם על ציטוטים מן ההיסטוריה (כמו בעבודה "אסירים"), תולדות האמנות (הסעודה האחרונה בסדרת ה"חיילים") או מיתוסים קודמים כדוגמת ההתכתבות עם המיתוס היווני של נרקיס בסדרה "נערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully