וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני מצעד הגאווה, קל"ף בפני סגירה

9.6.2005 / 13:00

הארגון קל"ף הגיע למשבר פיננסי עמוק. חמש מחברות הארגון חתמו על ערבות אישית בבנק כדי להציל את הארגון החשוב. עכשיו הן נדרשות לשלם עד יולי 12,000 שקל כל אחת

קל"ף, קהילה לסבית פמיניסטית ואחד הארגונים החשובים ביותר של קהילת הלהט"ב, נמצא בחובות ועומד בפני קריסה וסגירה מוחלטת של כל פעילויותיו. לפני שלוש שנים עבר קל"ף את אחד המשברים הכי קשים בתולדותיו. עקב ניהול כושל, אובדן דרך אידיאולוגי וניתוק מחברותיו הגיע הארגון לחוב של 100,000 שקל בבנק בתוספת כחמישים אלף שקל חובות לספקים חיצוניים. מצב זה הוביל גם לעזיבה מסיבית של חברות הארגון ולהתמוטטות כמעט מוחלטת. אחד הדברים שעשו חמש מחברות קל"ף היה לחתום על ערבות אישית למסגרת אשראי של 60,000 בחשבון הבנק של קל"ף. כעת כל אחת מהן ערבה בפועל לסכום של 12,000 שקל.

בשנה האחרונה ניסו נשות קל"ף ובראשן עדי מורנו להציל את הארגון המתפרק. הפעולות כללו את פיטוריהן כל העובדות בשכר, עבודה על בסיס התנדבותי ותוך כדי המשך הפקת פעילויות רבות כדוגמת תערוכת אמנות לסבית בשם "צורה לך", ארגון הכנס הלסבי השלישי בדצמבר 2004, הוצאת המגזין "פנדורה" (שנסגר בינתיים) והקמה של קבוצות תמיכה ,קבוצות דיון ועוד.

לפני שבועיים הודיע הבנק לארגון שאם לא יכוסו החובות עד האחד ביולי (עוד פחות מחודש) הערבויות האישיות יופעלו. במילים אחרות חמש החברות יידרשו לשלם מכיסן 12,000 שקלים שילוו הוצאות תביעה ושכר טרחת עורכי דין לבנק הפועלים. לרוע מזלן אין שום טיעון משפטי שהן יכולות להציג כדי לעכב את ביצוע הגזירה. כעת מנסות חברות קל"ף לבצע פעולות חירום וגיוס כספים.

דרכים לעזור

נשות קל"ף יצרו ממשק אינטרנטי בו תוכלו לתרום (לינק למטה). כספי התרומה יועברו ישירות לקל"ף עם עמלה של 6% לגוף המפעיל את האתר. אופציה נוספת היא לשלוח צ'ק "למוטב בלבד" לפקודת קל"ף – קהילה לסבית פמיניסטית. כתובת הדואר היא ת.ד. 22997 תל אביב, 61128. כספים אלה יועברו אך ורק! לכיסוי חובות הארגון. אופציה אחרונה היא להעביר כסף ישירות אל עדי מורנו או חנית כהן באחד מאירועי הגאווה הקרובים. קבלה תינתן בעבור כל סכום כסף שיתקבל.

כמו כן, ניתן יהיה לצעוד במצעד הגאווה מחר עם חברות הארגון ולנסות להתרים ולתרום למען הארגון. שבוע לאחר מכן (ב-18/6) ייערך הפנינג גאווה גדול בגן וולפסון בתל אביב (מוזמנים כל חברי הקהילה ותומכים). מתנדבות, שיסכימו לעזור בהפעלת דוכנים, ולתרומה של ספרים משומשים, דיסקים, אביזרי גאווה, יוכלו לעזור בצורה זו להשיג כסף לארגון. אופציה אחרונה להושיט עזרה היא אסיפת החברות של קל"ף שתתקיים ב-23/6 בשעה 19:00 בבית קרן היינריך בל, נחלת בנימין 24 תל אביב. שם יבדקו את הנזקים, התרומות ודרכים נוספות להצלת ארגון חשוב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully