וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחוב על שם ביה"ס סם שפיגל

26.6.2005 / 14:27

המוסד לקולנוע מציין 15 שנות קיום פורה, ובמסגרת החגיגות יערכו סוף שבוע של סרטי ביה"ס בהוט פריים, חנוכת רחוב בירושלים וגיליון מיוחד של 'סינמטק' שיוקדש לביה"ס

בית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה בירושלים חוגג ביולי הקרוב 15 שנה לפעילותו. האירוע המרכזי של החגיגות יתקיים ב-12 ביולי בתיאטרון ירושלים, ויוקרנו בו סרטים וקטעים מיוחדים שהופקו במיוחד לאירוע. במסגרת החגיגות ייערכו גם: אירוע הצדעה לביה"ס במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי של ירושלים, ספיישל חגיגי בערוצי הוט פריים ובטלעד של מיטב סרטי ביה"ס, מהדורת DVD של 10 הסרטים המצטיינים, גיליון מיוחד של הירחון סינמטק יוקדש לביה"ס ותעלה תערוכת צילומים של משה שי, שתיעד את פעילותו של ביה"ס משנת 1995. ב-7 ביולי יתקיים טקס חנוכת רחוב "מבוא סם שפיגל" בירושלים.

ביה"ס סם שפיגל נוסד ב-1989 בעקבות מרד סטודנטים של המגמה לקולנוע בבית צבי, ומאז נחשב לאחד מבתי הספר המובילים בעולם בתחום לימודי הקולנוע והטלוויזיה. מראשית דרכו עומד בראשו הבמאי רנן שור. בית הספר קרוי על שמו של המפיק האגדי סם שפיגל (המפיק היחיד בהיסטוריה שזכה ב-4 פרסי אוסקר), והוא עמותה ציבורית ללא מטרות רווח. בעשר השנים האחרונות זכה המוסד 15 פעמים בפרס 'ביה"ס הטוב לקולנוע בעולם' ובפרס 'ביה"ס הטוב באירופה'. עד כה נערכו לביה"ס 80 רטרוספקטיבות בפסטיבלים מרכזיים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully