וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר האיסור על השימוש ביצירותיה של יונה וולך

3.7.2005 / 16:15

המאבק סביב הזכויות לשיריה של יונה וולך הגיע לסיומו עם אישורו של יובל ריבלין, בן זוגה בזמן מותה, את השימוש ביצירותיה

בצעד לא צפוי הסתיים השבוע המאבק על זכויות השימוש בשיריה של המשוררת יונה וולך. במכתב, שהגיע אל שולחנו של מנכ"ל אקו"ם, יוריק בן-דוד, הודיע יובל ריבלין, בן זוגה של המשוררת יונה וולך בזמן מותה, כי הוא מתיר את השימוש ביצירתה.

השימוש ביצירותיה של וולך, שהיו רשומות באקו"ם, היה מותנה באישורם של יורשי יונה וולך ז"ל: נירה שניצר, אחותה של המשוררת, המחזיקה בשליש מן הזכויות ויובל ריבלין, שהיה בן זוגה בארבע השנים האחרונות לחייה ומחזיק בשני שלישים מן הזכויות על יצירתה של וולך. לאחר שחזר בתשובה, אסר ריבלין בעצת רבו את השימוש ביצירתה של המשוררת באופן גורף למען "עילוי נשמתה".

הדיון סביב פרשת המאבק המשפטי סביב יצירתה של וולך עלה מחדש עם עיכוב שחרורו של הדיסק החדש של ארי גורלי והרכבו "40 מעלות". לאחר שהוקלט הדיסק והודפס, גילו חברי ההרכב, כי לא יוכלו להפיץ את שיריה של וולך, המופיעים בדיסק יחד עם משוררים ישראליים נוספים, בעקבות האיסור, שהטיל ריבלין. כעת לאחר אישורו של ריבלין, יצא האלבום בקרוב.

מנכ"ל אקו"ם, יוריק בן דוד, בירך על מכתבו של ריבלין ומסר, בהתייחסו לסוגיה העקרונית של זכויות היוצרים, כי אין לאף אדם, מלבד היוצר עצמו, את הזכות לנתק את מטמוני היצירה מעורק החיים הראשי שלהם. כמו-כן, התריע בן-דוד מפני הסכנה שבהפקדת אוצרות תרבותיים בידיים העלולות לנצל את כוח שניתן להן בניגוד לרצונו של היוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully