וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מפעל חיים לזאב רווח בפסטיבל הסרטים בי-ם

5.7.2005 / 9:52

שלושה יוצרים קולנועיים יקבלו פרסי הוקרה מיוחדים שיוענקו בטקס פתיחת הפסטיבל - רווח, מיכה שגריר והבמאי הרוסי קארן שחנזארוב

זאב רווח, מיכה שגריר והבמאי הרוסי קארן שחנזארוב יקבלו פרסי הוקרה מיוחדים על מפעל חיים בפסטיבל הקולנוע ירושלים. הפרסים יוענקו לשלושת היוצרים הקולנועיים, שבאים מתחומים שונים של עולם הקולנוע, בטקס פתיחת הפסטיבל, שייערך ב-7 ביולי.

זאב רווח, השחקן והבמאי , יקבל את הפרס הודות להיותו "כוכב הקולנוע במלא מובן המילה", כך נאמר בנימוקי השופטים, ועל שום ש"תפקידיו הקולנועיים הפכו לנכס צאן ברזל של הקולנוע הישראלי. בדמויות שיצר, בסרטים שביים, הוא יצר אגף שלם שלא היה קיים כמעט עד הופעתו , אגף שבלעדיו לא היה הקולנוע הישראלי מה שהוא".

הבמאי והמפיק מיכה שגריר, שגם הפיק סרטים ליוצרים שהחלו תחת חסותו את צעדיהם נראשונים, יקבל את הפרס הודות להישגיו עד כה, ו"לאלה שעוד יבואו". מנימוקי השופטים: "בארץ שבה מרבית המפיקים והיוצרים הצעירים צעירים ממנו בכמה שנים טובות, מיכה שגריר ממשיך להיות סקרן, דינמי, תוסס, שם נרדף למושג האופנתי"הפקה יוזמת".

אות הוקרה יוענק לקארן שחנאזרוב, אחד השמות הבולטים בקולנוע הרוסי, במאי, תסריטאי, מפיק סרטים ונשיא קונצרן "מוספילם" . שחנאזרוב נושא בתואר "אמן לאומי של רוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully