וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הרוויחו המוזיקאים מהלייב 8

5.7.2005 / 13:46

ביום שאחרי המגה-קונצרט קפצו מכירות הדיסקים לשמיים - אלבום של פינק פלויד נמכר פי 14 וחצי יותר מבשבוע הקודם

הם הגיעו לעשות מעשה צדקה, ועזבו עם מכירות אלבומים שקפצו לשמיים. גלקסיית כוכבי הרוק שלקחו חלק בקונצרט ה"לייב 8" רואים עכשיו את הדיסקים שלהם נחטפים מהמדפים בחנויות המוזיקה, והוכיחו כי המנצח האמיתי, לצד נקיפות המצפון באשר לרעב באפריקה - הוא זרם המזומנים. אתר SMH מדווח כי המופע הלונדוני, ששיאו התנקז לאיחוד ההיסטורי של פינק פלויד, העשיר גם את אלו שהופיעו לצדם - פול מקרתני, מדונה, יו-2, אלטון ג'ון ועוד רבים.

לפי HMV, רשת חנויות מוזיקה אדירה שפרושה ברחבי העולם, דיווחה כי מכירות האלבום "Echoes" של פינק פלויד הוקפצו בשיעור עצום של 1,343% (פי 14 וחצי) ביום ראשון בלבד, ביחס ליום ראשון שקדם לו. מכירות האלבום "Then & Now" של ה-Who נסקו ב-863% (פי 9 וחצי), ואלבום אוסף של הלהיטים הגדולים של יוריתמיקס – ההרכב בו השתתפה אנני לנוקס – קפץ פי 6. אלבומה של דיידו, זמרת חדשה יחסית למוזיקאים הוותיקים – ואולי הנשכחים מעט עד למופע האחרון – גם הוא זכה לעלייה של יותר מפי 5 במכירות.

מכירות האלבום האחרון של קולדפליי, הלהקה שהסעירה את בריטניה וארצות הברית לאחרונה עם "X & Y", עלו רק ב-3%, אך שיעורים אלו, כמובן, יחסיים למכירות האלבום הגבוהות ממילא בימים הקודמים למופע. לכן, למרות העלייה המינימלית יחסית באחוזים – הלהקה עדיין מכרה יותר מ-2800 עותקים ביום אחד.

המוזיקאי היחידי שסבל מצניחה במכירות הוא פיט דוהרטי. שיעורי רכישת האלבום של להקתו-לשעבר, הליברטינז, צנחו ב-35%. הופעתו של דוהרטי סומנה על ידי התקשורת הבריטית כאחת הגרועות ביותר במופע בן 9 השעות. הצופים דיווחו כי הוא נראה כאילו הוא נאבק עם מילות השיר, ששר יחד עם אלטון ג'ון, "Children of the Revolution", ונראה לא יציב.

בתוך כך, אתר אנאנובה מפרסם כי פינק פלויד פנו ללהקות שהופיעו עמם בקונצרט-העל, והפצירו בהן לתרום את רווחיהן לצדקה. לדברי חברי הלהקה, הם אינם מעוניינים ולו בפני אחד מרווחי המכירות המופקעים שזכו להם. "כל פני נוסף ייתרם לצדקה" אמר הגיטריסט דייב גילמור. "למרות שהמטרה המרכזית הייתה להעלות את המודעות וללחוץ על מנהיגי הג'י 8, אני לא ארוויח מהקונצרט. אם אמנים אחרים יהיו מעוניינים לתרום את התמלוגים שלהם לצדקה, אולי אז חברות התקליטים ישוכנעו לעשות מחווה דומה. הכסף הזה יכול לעזור להציל חיי אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully