וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכדורגל הם מבינים

דניאל ירושלמי

10.7.2005 / 12:20

דניאל ירושלמי מתנפל על התקשורת הישראלית שמהרה לבקר את הסיקור האנגלי של פיגועי התופת בלונדון

1. פחות משעתיים אחרי הפיגוע, כשאפילו הבריטים עדיין לא ידעו מי נגד מי, כבר עלתה בכלי תקשורת מרכזי ידיעה על הקרב בין ערוצי הטלוויזיה: מי עלה ראשון, מי גייס שדר בכיר, מי פישל ומי אכזב. הגופות, להזכירכם, עדיין היו מוטלות ללא רוח חיים באנדרגראונד. מוטיב "ההתארגנות המהירה" חוזר פיגוע אחרי פיגוע, בביקורות הטלוויזיה ובדיווחים בעיתונים, בדיוק כמו המשפטים המאוסים "מתנהלים חיפושים אחרי מחבל שני" ו"הפצועים סובלים מפגיעות הדף". סוגיית הראשוניות מעניינת מספר מצומצם מאוד של אנשים, כמה מאות אולי, המשתייכים לברנז'ה המתעסקת בעצמה עד זרא. אפשר לשים לריטואל הזה סוף.

2. ישראל, קבוצת טרור מליגת העל, מביטה בהתנשאות על הטרור כשהוא מתרחש בעולם: איך הבריטים אמורים להסתדר בלי זק"א ומשה נוסבאום? על פי רוב, הפרשנויות העוקצניות מתחילות בשלב מתקדם למדי – אחרי שלוש שעות, לערך. הפעם, לעומת זאת, כבר בדקות הראשונות צצו קולות הביקורת הראשונים על התקשורת הבריטית, שכשלה לחלוטין בניסיונה לצלם את האירועים, למלא את המסך בדם ובאברים קטועים ולזרוע פאניקה מוחלטת בציבור. למרבה המזל, פיגועי הטרור במחוזותינו נדמים לנו כרגע מעט רחוקים, אבל כשהם עולים בזיכרון קשה קצת להבין מה בדיוק תרם הדיווח האינטנסיבי של התקשורת הישראלית מזירות הפיגוע, פרט לקלישאות, דיס-אינפורמציה, דיווחים סותרים והפצת בהלה.

3. לפני כמה חודשים סיפר עמנואל רוזן על ביקור באולפני רשת סקיי, וכינה אותה "קודש הקודשים של התקשורת הבריטית". משפט זה גרם לאנגלופילים המצויים בנבכי התקשורת הבריטית, לתפוס את הבטן מרוב צחוק, שכן סקיי נחשבת לרשת לא איכותית ולא אמינה במיוחד. הפיגועים בלונדון סיפקו תמונה משעשעת נוספת: יונית לוי מנופפת מול המצלמות בגיליון של ה"דיילי סטאר", שם נכתב "Bastards!" על רקע אוטובוס מפויח. ה"דיילי סטאר" הוא ביובון של ציצים וספורט, קצת פחות חשוב מהאינדיפנדנט והגארדיאן. עבור ערוץ 2 מדובר בתגובה משקפת וממצה של העיתונות הלונדונית, על כל גווניה.

4. כישלון חמור של המודיעין הבריטי. בקלי קלות הם ביצעו את הפיגוע. בלונדון אין שום אבטחה. אולי הבריטים, שמטיפים לנו מוסר כל העת, ילמדו מהו טרור אמיתי. באירופה לא יודעים להילחם בטרור. עכשיו הבריטים יפסיקו להיות יפי נפש. כבר שנים שהם מבקרים את ישראל על יחסה לפלסטינים. נראה איך יגיבו עכשיו. אולי יתעשתו.

אי אפשר לצפות לדיווח ישראלי יבש על טרור בחו"ל. כיוון שישראל המציאה את הטרור (ולא בגלל הפצצה של האצ"ל במלון קינג דיוויד), כיוון שהיא מבינה בו יותר מכל העולם, היא מקבלת סדרת פיצוצים בבירה אירופית בשילוב ציני של שמחה לאיד עם אנחת רווחה: מצד אחד, שגם הבריטים, שאינם חיים במזרח התיכון המיוזע והמוטרף, יסבלו קצת; מצד שני, אם יתעשתו ויחזרו בתשובה, נקבל אותם ברצון למשפחת העמים, אלה שראו את האור ונלחמים מול כוחות השחור. מי יודע, ייתכן שהם ייפרדו מתמימותם, יאבטחו, יבלשו ויפעילו את כל אמצעי המודיעין האפשריים. כמונו, המומחים בבלימת הטרור: כולה אלף הרוגים בארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully