וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כבר אוננת הבוקר, אדוני הארכיבישוף?

17.6.2001 / 12:31

יעל בדרשי על "חטאי הגוף", סדרת תעודה על תשוקות, שמעוררת בעיקר תשוקה עזה לנמנם

"חטאי הגוף", מיני סדרה של הבי.בי.סי שתוקרן מיום ראשון (17 ביוני, 23:00) בערוץ 8, אמורה לעסוק בקשר בין מין לרוחניות. הכותרת מתגרה, אבל צריך לזכור שהבי.בי.סי היא טלוויזיה ממלכתית. אסור להם להרגיז את הדתיים. מותר לדבר שם על סקס, אבל רק בחליפה ועניבה. המקסימום שמותר להראות זאת נשיקה, וכשמדברים על רוחניות, רצוי שזו תהיה רוחניות מהסוג המוכר, הנוצרי.

אחרי מס שפתיים קצר לכמה תענוגות רוחניים שלא מלמדים בפנימיות בריטיות ("זו מדיטציית טנטרה - כרגע הם רק נושמים עמוק, אבל כשהיצרים יתחילו להתלהט נכבה את המצלמות ונשאיר אותם לבד"), עוברים לעניין המרכזי: הכנסיה ויחסה העוין לתשוקות הגוף. סוללת אקדמאים, כמרים וחוקרי דת מסבירים לנו למה אנחנו מתחתנים, למה אסור לבגוד, למה שומרים על הבתולים לפני החתונה, למה אסור לאונן (בספר חוקים קתולי אחד הוחלט שאוננות היא חטא חמור הרבה יותר מאונס נזירה), ולמה האשה מוצגת עד היום בספרים ובסרטים כפאם פאטאל, שליחת השטן המפתה את הגבר והורסת את חייו.

ומי אשם בהחדרת רגשות האשמה לתת התודעה? כמו תמיד, היהודים, אבל הנוצרים שכללו את היחס האמביוולנטי למין לדרגת אמנות. הגדילו לעשות קתולים מוטרפים כמו הקדוש סנט אוגוסטין, גבר הולל ועתיר פילגשים שגילה את האור, הפך לנזיר והכניס לדת הקתולית סיגופים ועינויים. והשאר היסטוריה, וכל מה שהתפתח אחר כך בתרבות המערב יונק מהקודים המוסריים העתיקים והמיתוסים הקדומים, ולפרויד היתה הרבה עבודה.

ואם כבר מדברים על פרויד, שמה של מגישת הסדרה המחויטת הוא אמה פרויד. צירוף מקרים מופלא? לא ולא. עיון קצר באינטרנט מלמד שאמה פרויד היא באמת הנינה של זיגמונד, והכל מתיישב במקום. נו, גם באנגליה הכל פרוטקציה. זיגמונד בטח היה גאה מאוד בנינה שלו, שהפנימה כמה ערכים מבית סבא. אמה פרויד מנתבת את דרכה היטב בין כמרים חסודים לזונות צמרת, והכל כמובן בטוב טעם בריטי, בתרבות שיח מעודנת, ברוח הבי.בי.סי היבשושית, הכל כה מעניין וכה מלומד, כה חשוב לדעת ולזכור, כה מרתק, אבל הו, כה מונוטוני, כה ראשים-מדברים, כה ראינו כבר כל כך הרבה סדרות כאלה, שהראש צונח על החזה, והתשוקה היחידה שמתעוררת היא תשוקה עזה לנמנם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully