וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים האודישנים לחדש של אבי נשר

20.7.2005 / 11:20

השחקנית והמחזאית הדר גלרון פותחת חור הצצה קטן לשלבי העובדה המוקדמים על "אהבת אמת" סרטו החדש של הבימאי אבי נשר

שנה אחרי "סוף העולם שמאלה", שובר הקופות הגדול של שנת 2004 בקולנוע הישראלי חוזר אבי נשר לעבודה על סרט חדש ומנסה לשחזר את הצלחת שאר להיטי העבר הגדולים שלו (הלהקה, דיזנגוף 99). עלילת הסרט, הנמצא כבר בשלבי ליהוק מתקדמים, מספרת על נערה דתיה שלאחר מות אימה מחליטה לצאת למסע ולבחון את עקרונות אמונתה. לאורך הסרט, שבינתיים נקרא "אהבת אמת", פוגשת הנערה בחורה נוספת ואישה בסוף ימיה שמבקרת בצפת לאחר שריצתה עונש מאסר בכלא על רצח.

הדר גלרון שכתבה את התסריט ומשתתפת כעת בשלב הליהוק של הסרט אומרת כי הסרט בודק גבולות ובוחן את היכולת האנושית לסליחה ואת המושג כפרה. היא מוסיפה כי המפגש בינה, שבאה מרקע דתי לבין נשר החילוני רק תרם לעיצובו של הסרט ולפיתוח דמויותיו. "הייתה בינינו הפריה הדדית", היא מעידה. "שנינו הבאנו ראש פתוח ומקבל לעבודה, ודווקא בגלל שאבי עובד מהראש ואני מהבטן זה השפיע לטובה ופיתח את הדיאלוג בין הדמויות בסרט."

גלרון היתה בזמנו חצי מצמד הסטנדאפיסטיות הדתיות "נויה ונורית" (תחת שמה הקודם הדר נורית). מאוחר יותר העלתה את מופע הסאטירה "פולסא דנורית", שרץ עד היום תחת השם "פולסא" בקפה התיאטרון של הקאמרי. לאחרונה, זכתה ההצגה "מקווה" אותה כתבה, בתואר הצגת השנה והיא נחשבת לאחת ההצלחות היותר גדולות של הקאמרי. "אחרי שאבי נשר ראה את ההצגה, הוא פנה אליי ורצה לכתוב איתי משהו. הכימיה בינינו היתה מצוינת מהרגע הראשון ואני ראיתי זאת כהזדמנות נדירה", אומרת גלרון. תהליך העבודה היה אינטנסיבי. "אבי הוא בן אדם מאוד יסודי ומקצועי", מעידה גלרון, "במשך חודשיים וחצי כתבנו את הטיוטה הראשונה לתסריט. עבדנו כל יום שש שעות וכתבנו בין חמישה לשישה עמודים ביום."

כעת, נמצאים האודישנים לסרט בעיצומם. גם בשלב זה עובדים גלרון ונשר ביחד וגלרון אף מקריאה את הטקסטים עם השחקנים בחזרות. היא טוענת כי אף אחד עוד לא נבחר לתפקיד וכי נשר שומר על איפול מוחלט במהלך המבחנים. גם את השמועה על שחקנית הקולנוע הזרה שתיובא לסרט, מסרבת גלרון לחשוף במלואה. "יש דיונים ומגעים עם שחקניות רבות מחו"ל", היא אומרת, "אבל עוד לא ידוע כלום." עם זאת היא מבטיחה כי צפוי קאסט מבטיח. "כבר באודישנים היו אנשים רבים שריגשו אותי. אני משוכנעת שיהיה מרתק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully