וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר מהאף

יואב הר עוז

22.7.2005 / 8:24

יואב הר-עוז לא מבין למה שלישית מה קשור מנסה גם לשיר. הכי טוב שיישארו סלבס, חקיינים ויעשו שמח

"תנו לו צ'אנס" של שלישיית מה קשור צועד בראש המצעד של גלגל"צ כבר כמה שבועות. אפשר לומר שהוא חמוד וקליט, ואפשר גם שהוא מביא את הסעיף ומדבק יותר מחיידק אבולה בג'ונל אפריקאי. ומי שעוד חיבב את השיר, ונתקל בקליפ בערוץ 24, יתאכזב לגמרי. כל כולו סלבס, הרבה סלבס, ים סלבס וכולם בסצנת כלא מפתיעה במיוחד. תמצאו שם את האסיר דודו טופז הולך אחרי סוהרת מפוצצת סיליקון, האסיר יגאל שילון עם סיגר והאסיר ד'אור נותן פינאלה בפלסטו. וכולם, משום מה, מרוצים ומשועשעים בחדר האוכל של בית הסוהר, שרים ורוקדים על שולחנות. ממש "מאחורי הסורגים" המחזמר. פרודיה? מרוב סלבס לא מובן על מה. באמת, מה קשור.

שלישית מה קשור חדרו (או הוחדרו, תלוי איך מסתכלים על זה) ללב הקונצנזוס הישראלי על דרך "המוכר לכולנו", זה שכבר הוכח בעבר כ"עובד" - שלישית בחורים עם ניחוח מזרחי ושפע חיקויים עדתיים בסגנון הגשש החיוור, חיוור מאוד, וכמו הגשש, גם הם בעלי נטיות מוזיקליות. ללא ספק מדובר בשלושה חקיינים ברוכי כשרונות, אלא שכל הרפרטואר שהם מציגים בפנינו – מהטלוויזיה ועד לפריצה שלהם לשוק המוזיקה - כולו חיקוי אחד גדול, חקיינות בשלל אופנים, ואם כבר חקיינים, כבר ראינו מוצלחים מאלה.

עם הצלחה, כך אומרים, לא מתווכחים. על מה שכן ניתן להתווכח, זה הסוג שלה. מה קשור הם מוצר בידורי של תעשיית הבידור, אחד מני רבים. אומנם הם צמחו עצמאית מרמלה ולא באופן מלאכותי כמו רוני סופרסטאר, אבל היום, בתוצאה הסופית, הם לא יותר מאשר סלבס מוגמרים שעושים שמח. חברי השלישייה כפי שהם היום, הם אינם אמנים. בדרנים אולי, כמו זמרי חתונות או קוסם ביום הולדת, אבל לא אמנים. ישב לו ציון ורקח מלים ולחן מתוך מרק של שמות זמרים פופולריים (לרבות מכוכב נולד) ומנגינות מזומזמות ומוכרות מדנה אינטרנשיונל ועד סדרות ילדות מהטלוויזיה החינוכית. בדיוק כמו להוציא ליין חדש של טלפונים סלולריים או משקה מוגז, שייחשב המרענן הרשמי של הקיץ, החשיבה היא מה מו?כר ומה מו?כ?ר, כשברור ששיר המתבסס כולו על סלבס תקופתיים ואקטואליה חולפת, לא ישרוד את שינויי העונות.

בכלל, הרעיון שציון, תואם הגברי בנאי, יבצע את השיר כשהוא חולם שיתנו לו צ'אנס לשיר מזכיר משהו, שניתן לראות בבקרים בערוץ הקולנוע הישראלי או ברצועת השידור החרבה של טלעד. לא טעיתם, "תנו לו צ’אנס", לא במפתיע, דומה מאוד ל"שלאגר", סרט הקאלט הנצחי בכיכובם של הגשש החיוור. אולי כדי שלא נעשה ההשוואה, בחרו לקליפ לוקיישן מופרך לחלוטין של בית כלא. אולי משום כך זה גם לא מצחיק, השיר עם השלישיה כולה זה קונספט שחוק. ציון טוען שהוא שר מהלב, אז בוא באמת נפתח את הלב ונודה בזה, אחינו, אתה שר מהסלבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully