וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצור, אתה כוסית

יואב הר עוז

5.8.2005 / 9:45

השרירנים מרוטי השיער ב"גבר גבר" הוציאו פרץ שוביניסטי מיואב הר עוז. נשים חולמות על יופי וגברים על נשים יפות

אני הראשון שיניף את דגל השוויון בין המינים. אם הבנות קיבלו את אמריקן טופ מודל בהנחייתה של טיירה בנקס, ובגרסא הישראלית הדוגמניות עם גלית גוטמן, אז למה שהבנים יישארו מקופחים? תעלה ותבוא הגרסא האמריקאית הגברית, או בוא נדייק הבנית, "גבר גבר" ( manhunt ) בהנחיית כרמן אלקטרה. בקרוב, בוודאי, תיווצר הגרסא הישראלית, נגיד "שווה שווה" בהנחיית נועה תשבי ( סוג של כרמן).

אחרי צפייה מרוכזת בשלושה פרקים, אין לי שום כוונה להלאות אתכם בפרטים עד כמה ההפקה האמריקאית עלובה, לא ערוכה היטב, שרירותית בשיטת ההדחה שלה, ולא מעניינית בעליל עד כדי רשלנות מקצועית. אומנם שם התוכנית תורגם בארץ ל"גבר גבר", אך גברים איין. מה שכן בנמצא אלו גרסאות די דוחות של בנים; מחומצני שיער, מוזרקי בוטוקס, בשלבים בלתי הפיכים של טיפולי לייזר, השתעבדות לחדרי כושר, מריטת גבות אינטנסיבית ובעיקר משעממים. בהפקה טוענים שרק אחד הוא הומו, והוא גם מצהיר על כך, והוא גם שחור ( נציג אחד לכל המיעוטים באמריקה). לגבי השאר, אשרי המאמין. ובעממית, יאללה יאללה.

יחד עם זאת, ייתכן, למרות שקשה לי להאמין, תהיינה, וגם יהיו, אלו שפשוט ייהנו לשטוף את העיניים בגופות המחוטבים על מרקע. לאלה, שהזכרים האלה עושים להם את זה, מלוא הפרגון. אישית, אני מכיר נשים רבות, שמעדיפות את הגבר שלהם מעט שעיר יותר ובלי אספירציות לקריירת דוגמנות מתקדמת. אומנם מדובר בריאלטי שטחי וקליל בהגדרתו למטרת ניקוי ראש, אבל גם כשבראש יש ואקום, הגיחוך הכללי העולה מהתוכנית הוא בלתי נמנע. הגיחוך הוא לא רק בהפקה העלובה והרשלנית, אלא בעיקר ברעיון עצמו, ריאלטי על התחרות בן גברים מי יהיה דוגמן העל הבא של אמריקה. מגוחך כמעט כמו להחמיא לגבר שהוא כוסית.

רוצה איפור בובה'לה?

לא כל מה שמתאים לנשים מתאים גם לגברים, גם בעולם ללא הגבולות של ה"ריאליטי". כמובן שישנם גברים שמתפרנסים בכבוד מדוגמנות, אבל הם מגיעים לכך ממקום אחר מאשר נשים. בדרך כלל מדובר בספורטאים לשעבר, שקבלו הצעה, שלא יכלו לסרב לה, כי טמון בה פרסום וכסף קל. המאבק על הבכורה בעולם הדוגמנות הגברי אינו בולט ונואש כמו בעולם הנשים, במיוחד לנוכח העובדה שהדוגמניות הן אלה ששולטות בעולם הדוגמנות, כלומר לשיאי השכר והפרסום תגענה נשים. כמה דוגמני על בינלאומיים אתם מכירים? ודוגמניות?
הביטו נא בערוץ האופנה, כמה תצוגות אופנה עם נשים יש וכמה עם גברים? עולם הדוגמנות הגברי הוא אזוטרי אל מול זה הנשי. בדיוק כמו בעולם הפורנו ההטרוסקסואלי, הנשים הן הכוכבות והגברים הם השחקנים התומכים.

כשאני מדבר על גיחוך, רק נסו לדמיין לעצמכם ריאלטי של שרירניות. נכון, יש כאלה ונכון שזו זכותן, אבל זה מגוחך. או ריאלטי של "פרחיות טייס", מי תהיה טייסת הקרב הבאה של ישראל. כך גם ריאלטי של גברים, הנלחמים על חלומם להיות כוסית העל הבאה.

סוד קסמו של ריאלטי הוא בניסיון כמעט נואש של המתמודדים לממש את מושא חלומם. מעטים הם הדוגמנים הגברים, שעיסוקם זה הוא מימוש חלומם, המצליחים ביותר בדרך כלל נקלעו לכך במקרה, ונשארו בגלל הכסף. ובכלל, החלום להיות הכי נחשק והכי יפה וענוג הוא נחלתו של המין הנשי. בזכות יופיין, דואגות נשים שיבחרו בהן, כמו בריאלטי - שם השופטים או הקהל הם אלה שבוחרים. הרצון, שייבחרו בך, הוא בעל אפיון נשי, למרות שהוא קיים גם אצל גברים. ההבדל הוא שבמין הגברי, היופי מאפשר להם לבחור בעצמם וכרצונם. מה לעשות, מאוד לא מטרוסקסואלי מצידי, אבל זה פשוט נראה לי מגוחך לראות גבר נרגש, רועד עם דמעות בעיניים, מחכה בשורה אחת עם חבורת זכרים מיופייפים, שייבחרו בו להיות מלכת היופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully