וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוריד תוכנית ריאליטי בגלל פרובוקציות?

סופי קירקהם, גרדיאן

7.8.2005 / 11:57

צופים בריטים טוענים כי הפרובוקציות ב"אח הגדול" יצאו משליטה. באחת התוכניות דימתה משתתפת יחסי מין עם בובת כלב ועם בקבוק יין

ערוץ 4 הבריטי עשוי להידרש להפסיק לשדר את תכנית המציאות הפופולרית "האח הגדול" לאחר שאחת ממשתתפות התכנית זעזעה את הצופים כשהשתכרה בשידור חי. כשמונים תלונות הגיעו למשרדי "אופקום", גוף הממונה על השידורים בבריטניה, שספג גם הוא ביקורת על כך שלא הצליח לעצור את התדרדרות תכניות הטלוויזיה, ההולכות והופכות למזעזעות.

"האח הגדול" היא תוכנית מציאות המשודרת מאז שנת 2000, ובמהלכה נכלאים המתמודדים בוילה למשך 11 שבועות, ומצולמים במשך כל שעות היממה.

במהלך שידור קטעים נבחרים של תכנית ה"אח הגדול" ביום שלישי בלילה נראתה אחת ממשתתפות התכנית כשהיא מדמה קיום יחסי מין עם בובת כלב ועם בקבוק יין ומנשקת שניים מבין משתתפי התכנית בג'קוזי כשהיא לבושה בתחתונים בלבד.

מחוללת השערוריה, קינגה קרולצ'ק, היא מלצרית לשעבר וחוקרת שווקים מלונדון, חצי פולנית וחצי כוויתית במוצאה. מאז האירועים, קינגה התנצלה וטענה כי היא ניסתה רק להתבדח.

הפרק נערך כך שרוב הקטעים המזעזעים ביותר השתקפו דרך מבטיהם המזועזעים של שותפיה לדירה, בזמן שקולה נשמע ברקע. הודעת אזהרה נמסרה כששידור התכנית החל.

5.4 מיליון איש צפו בתכנית ששודרה ביום שלישי, רייטינג של 38%. גם אם יעדיה ארוכי הטווח של התכנית היו גבוהים יותר, בכל זאת מדובר בעליה במספר הצופים בסדרה הנוכחית, שהצפייה בה דעכה בשבועות האחרונים. במהלך שש העונות ששודרו מאז שנת 2000 נעו שיעורי הצפיה ממעט יותר משלושה מיליון לכמעט עשרה מיליון בעונה של 2002.

קרולצ'ק הובאה לראשונה אל הבית בסוף יוני, יחד עם שני משתתפים אחרים, אולם אחרי שלושה ימים בלבד היא גורשה על ידי אחד מחבריה לתכנית. ביום ראשון בערב היא הוחזרה לתכנית, מן הסתם כדי לשפר את נתוני הרייטינג.

קרלצ'ק הכחישה כי ביצעה אקט מיני, וטענה שאף אחד לא יכולה היה לראות מה עשתה באמת. אולם צופי התכנית ראו שלשום כיצד היא מתנצלת על התנהגותה. "עשיתי אתמול משהו נורא ואיום עם בקבוק יין ואני מתנצלת על כך... אני כל כך מתביישת, אני לא יכולה להפסיק לחשוב על זה", היא אמרה למפיקי התכנית.

ג'ון באייר מ"-UK Mediawatch", ארגון העוקב אחר תקינות השידורים בבריטניה, טען: "זה מזעזע לחלוטין למרות שזה היה צפוי לחלוטין. מההתחלה ערוץ 4 בנה על כך דברים מהסוג הזה יקרו".

"ערוץ 4 הוא גוף שידור ממלכתי המתיימר להיות איכותי וחדשני, אבל התנהגות פורנוגרפית ומגונה זו מראה את פרצופה האמיתי של ה"אח הגדול", תכנית שנועדה פשוט ליצור פרובוקציות. הגיעה הזמן להפסיק את שידוריה של התכנית הזאת".

באייר גם מתח ביקורת על "אופקום" על כך שלא מנעה את שידור התכניות בעבר ועל שאיפשרה את צניחת הסטנדרטים. "אופקום" מסרה כי היא בוחנת את כל התלונות הנוגעות לשידור התכנית, אך לטענתה מאחר והיא גוף העוסק בתכניות ששודרו אין ביכולתה לאסור את שידוריהן של תכניות לפני שהן עולות לאוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully