וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי גיא

גיא סבר

10.8.2005 / 9:38

גיא סבר קפץ לפרמיירה של "איילנד" בלונדון לצורך התחככות בסקרלט ג'והנסון ושיחה עם הבמאי המשגשג, מייקל ביי

אמרו שהסרטים שלו נועדו לקהל העדר נטול החשיבה העצמאית, אמרו שהסיבה העיקרית לעשות אותם היא חשבונות הבנק של בעלי האולפנים, אחד ממבקרי הקולנוע האמריקאיים אפילו אמר שמפחיד לחשוב שאלו הסרטים שאיתם גדל הדור הצעיר של צופי הקולנוע. אבל מייקל ביי, במאי שוברי קופות כדוגמת "בחורים רעים", "ארמגדון" ולאחרונה "האי", לא ממש מתרגש. הוא, לדבריו, עושה "קולנוע מעורר ויזואלית". כשנשאל מה הוא חושב על אותם מבקרים ארסיים, הוא טוען שלא ממש אכפת לו מה הם אומרים. "מכרתי כרטיסי קולנוע ביותר ממיליארד וחצי דולר, אז מישהו בטח אוהב את הסרטים שאני עושה", הוא מחייך, "רידלי סקוט תמיד אומר: 'הם רוצים סגול ואני רוצה אדום. אז לעזאזל אתם, אני הולך לצבוע את זה באדום'".

אחרי שבגיל 15 כבר עבד עם ג'ורג' לוקאס, אחרי למעלה מ-200 פרסומות וקליפים שביים מאז ימי הקולג' שלו, אחרי שהיה לבמאי הצעיר ביותר שזוכה בפרס גילדת במאי הפרסומות של אמריקה ואחרי שהיה האיש שהתחיל את קמפיין הפרסומות של "Got Milk" (ולקח את הפרס הראשון בקאן על הפרסומת), ביי קבל את הטלפון לו חכה. על הקו היו ג'רי ברוקהיימר ודון סימפסון עם הצעה לביים את "בחורים רעים", הסרט הכניס 141 מיליון דולר ברחבי העולם וברוקהיימר הבין שיש לו ביד סוס מנצח. לאחר שביים את "הפריצה לאלקטרז", ו"ארמגדון", הפך ביי לבמאי הצעיר ביותר שסרטיו הכניסו יחדיו מיליארד דולר (שמים לב למוטיב). אחרי "פרל הארבור" וההמשך המצליח "לבחורים רעים", הוליווד כבר מתגה אותו כתרנגולת שמטילה סרטי זהב.

שבט לי אי

ב"איילנד", להיט הקיץ החדש של ביי, יואן מק'גרגור וסקרלט ג'והנסון מגלמים את דמויותיהם של לינקולן וג'ורדן, שני נמלטים ממושבה של משובטים, 20 שנה לתוך העתיד. השכנים שלהם במושבה מאמינים שהם ניצולים של אפוקליפסה שזיהמה את אטמוספרת כדור הארץ. ברי המזל שבהם זוכים בהגרלות לוטו המבטיחות להם מקום על האי, לכאורה המקום היחיד שאינו מזוהם על הכדור. האמת היא שכל אחד מהם הוא למעשה שיבוט של אדם אמיתי והם בסך הכל משמשים כפוליסת ביטוח לאותם אנשים. תפקידם היחיד של המשובטים הוא לספק "חלקי חילוף" למכונות האנושיות שבדמותן הם נוצרו. כששני המקבילות האנושיות לכבשה דולי מגלות באיזה סטטוס הן נמצאות, מתחיל מרדף שכמיטב המסורת של ביי, מתובל באינספור אפקטים בקצב מסחרר. את ההפוגות לנשימה מספקת נועה תישבי, בתפקיד נערת הגלגל של מושבת המשובטים, וזו שמודיעה להם מי נבחר לעבור אל האי.

מסע יחסי הציבור המתוקתק של האולפנים ההוליוודים הביא את ביי וכוכבי הסרט החדש לפרמיירה נוצצת בלונדון. תחנות הרכבת התחתית התמלאו בפוסטרים, ג'והנסון ומק'גרגור מופיעים על שערי כל המקומונים, וכל השמות הגדולים הגיעו ביום ראשון לטקס השטיח האדום בראסל סקוור, שמשך אליו מאות מעריצים, אינספור סלבס בריטים ועשרות עיתונאים מרחבי אירופה. שניה לפני שצי המרצדסים שופך אל השטיח את הכוכבים, עולים עליו ששה זוגות של תאומים לבושים לבן, כל אחד מהם עם מסך פלזמה על הגב שמהבהב תמונות מהסרט. אגב, השטיח בכלל צבוע בתכלת.

על הסט הוא ממש מגהטרון קטן

"איילנד" הוא סרטו הראשון של ביי ללא ג'רי ברוקהיימר. כששאלתי אותו עד כמה הוא חסר לו הוא ענה עם חיוך: "לא הפסדתי את ג'רי, הרווחתי את וולטר פארקס ועוד בחור בשם סטיבן שפילברג. אני עוד אחזור לעבוד עם ג'רי". כשכתב MTV ההולנדי שואל אותו למה דווקא הוא בחר דווקא במק'גרגור, ביי לוקח ממנו את המצלמה ומכוון אותה על הכוכב שלו. "תסתכל עליו", הוא אומר, "הוא משהו אחר".

מק'גרגור עצמו נראה משועשע מאוד על השטיח האדום. "זה לא סתם סרט של מייקל ביי. זהו סרט של מייקל ביי עם סיפור חכם מאחוריו", הוא אומר ומדביק נשיקה לג'והנסון, שבאמת נראית מדהים. הכוכבת בת ה-20 הודפת כל שאלה אפשרית הנוגעת לחיי האהבה שלה (מה שלום ג'וש הארטנט באמת?) ומותחת חיוך ענק שנראה כאילו הולך וגדל עם כל פלאש.

מי שמושך את רב תשומת הלב הוא דווקא שון בין האנגלי, המגלם את דמותו של ד"ר מריק, הבאד גאי של הסרט, שאותו ראינו לא מזמן בתפקיד בורומיר ב"שר הטבעות". מייקל הוא פרפקציוניסט", הוא אומר לי למחרת, "ודורש שלמות מכל מי שעובד תחתיו. הוא מתעצבן וצועק לא מעט על הסט, לא אכפת לו לצלם את הסצנה עשרים פעם, עד שהיא תהיה בדיוק כמו שהוא רוצה". את חוליית הכוכבים משלים ג'יימון האנסו, שמגלם את דמותו של אלבר לורן, הצייד שרודף אחרי לינקולן וג'ורדן בסרט. האנסו הוא סוג של חלום אמריקאי בהתהוות. הדוגמן, שהפך לשחקן וב-2004 כבר זכה במועמדות לאוסקר על משחקו "באמריקה", אומר על הבמאי הקפריזי שאמנם יצא לו שם של במאי סרטי אקשן בלבד "אבל הוא עשה כאן עבודה מדהימה בכל הנוגע לסיפור ולבימוי שחקנים בקצב המטורף של הסרט."

"איילנד" אכן נראה כמו סרט שמייקל ביי נולד לביים. הכשרון שלו לפוצץ דברים על המסך לא תמיד מוערך כראוי, אבל תמיד מעניין בעיניים. למרות פתיחה איטית משהו בארה"ב, הבאזז בלונדון שונה לגמרי והסרט צפוי למלא אולמות. אחרי שהרים אי לשמיים, נותר רק לראות מה יעשה ג'אנקי האדרנלין ובמאי הבלוקבאסטרים מהפרוייקט המסקרן הבא שמחכה לו. עיבוד לייב אקשן לאנימה של ה"רובוטריקים". או במילים אחרות לכמה חתיכות הוא יפוצץ את אופטימוס פריים וכמה כסף אנחנו נשלם כדי לראות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully