וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסטר טי הוא סבא רבא של גוסט דוג?

20.6.2001 / 9:48

עם ביקורה החוזר של סדרת הלהיט "צוות לעניין", נזכר שי גולדן באנשים שחתומים על ז'אנר ה"קטעי מכות לא מזיזים לי שערה בתסרוקת"


דרך ארוכה עשה ג'ורג' פפארד מאחורי הפחים בשדרה השישית בניו יורק, רודף אחרי חתולים בגשם, רק כדי לצרוב את שפתיו בטעם דובדבניה המסוכרים של אודרי הפבורן, בסצינת הסיום מ"ארוחת בוקר בטיפאניס'" - עד להרשעתו (ביחד עם עוד שלושה מחבריו) במשפט צבאי על פשע מלחמה (שלא ביצעו!) בווייטנאם, הלא היא הוליווד, ולהקמתה של הגירסה הצפון קליפורנית לסיירת מטכ"ל - הלא היא (את דברי הפתיחה בכנס יישא בוגי יעלון) ה-A Team.

ולא לבד צועד חניבעל כסוף השיער בסך, בדרכו מדיכוי התקוממות אופנוענים בסן חוזה, אל השבת הונה הנגזל של קשישה מסנטה מוניקה, רגע לפני שהוא מזנק מהוואן השחור - המערה החשמלית האמיתית - לתוך פאב בקליפורד, סקרמנטו, כדי להתגושש עם שני רד נקס זבי חוטם ששתו מילר לייט אחד יותר מדי. חמוש בסיגר, שביל מוקפד בצד ופוסט דוקטורט מבית הספר לתורת לחימה של המארינס, מגובה בבי.איי בוראקוס, הלא הוא מיסטר (גורמ)טי האימתני, במאד דוג מרדוק, טייס ההליקופטר המחורפן, בעל ידי הזהב וקסקט הבייסבול, פייס טוב הפנים, שארמנט חלקלק עם לוק של ריצ'ארד צ'מברליין ופילוסופיה ש"מי שלא הורג אותך, יכול לפחות להוריד לך את התחתונים", והוואן השחור, הו הסלע האדום, האדום.

שנות השמונים, כת מחפשי משמעות גם בבדיחה של בזוקה ג'ו שכמוכם, היו מרהיבות, הלא כן? צרורות עפו לכל עבר, אגרופי קורנס ושרשראות ניטים, כפפות עור שחורות וכסיות מלמלה, ורביעיית קורבנות הלם קרב אחת, שניסתה להביא, אם לא לסיומה של המלחמה הקרה, לפחות להכשרת הקרקע עבור צ'ק נוריס, ז'אן קלוד ודניס רודמן. שלא תהיינה ספקות בעניין, אלמלא "צוות לעניין" לא היינו היום בעליהם הגאים של סדרות מופת טלוויזיוניות דוגמת VIP (פמלה אנדרסון, שומרת ראש של סלבז), והישגי על קולנועיים דוגמת "נשק קטלני". מי שלא מאמין מוזמן להציץ בנראטיב הצוות הנחלץ לעזרת החלש, תמורת תשלום הגון כמובן (VIP), תוך הסתמכות על עבודת צוות לעילא, אמון מלא במנהיג (חניבעל-פאמי), ידיעת עליות, מורדות ואז שוב עליה, לקראת תום 45 הדקות.

אקשן וצחוקים? הפטנט רשום על שמה של סדרת הלהיט. "נשק קטלני", "שעת שיא", אפילו "מת לחיות", כולם גלגולים קולנועיים של התמהיל המשובח של הומור לצד קלצ'ניקוב, מגנום לצד סיפור אהבה שיש בו הכל חוץ מסקס וסיום רומנטי. ז'אנר ה"קטעי מכות לא מזיזים לי שערה בתסרוקת" רשום על שמם של ג'ורג' פפארד ושל פייס. האייקוניזציה של מר טי בסטריאוטיפ הכושי העבה עם אגרוף הברזל והלב הענק, הפכה אותו לאבי אבות הסייד קיקים הדובוניים, האלימים והלא מתעניינים במין. אבל הדבר המבריק ביותר ב"צוות לעניין" הוא העובדה שמעולם, מעולם, לא צולמה שם טיפה של דם. הגילוי הקרוב ביותר לכאב אנושי היה בפרק בו הוואן נתקע ופייס נאלץ להחליף את הגלגל לבד, כולו אדום ממאמץ. כל היתר היה מתוזמר בכוונה לקרוץ, ולא יותר, לשעשע, אבל לא פחות, ולהעביר 45 דקות בסבי-בבי, עד שממשל רייגן יפול.

* "צוות לעניין" משודרת בערוץ האקשן AXN מדי יום בשעה 17:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully