וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת ממציא סינתיסייזר המוג

22.8.2005 / 12:34

בוב מוג, האיש שהמציא את הסינתיסייזר ושינה את פני המוזיקה העכשווית, נפטר אתמול

ד"ר בוב מו?ג, ממציא סינתיסייזר המוג, הלך אתמול לעולמו בגיל 71 בביתו באשוויל, צפון קרוליינה, בעקבות גידול במוחו שאובחן לראשונה לפני ארבעה חודשים

בגיל 20 בוב מוג הקים את חברת ר.א מוג, שהתמחתה בכלי נגינה אלקטרוניים (בעיקר מכשיר מסוג תרמין). בשנת 1964 החברה החלה לעבוד בתפוקה מלאה עם המצאת סינתיסייזר המוג המודולרי הראשון. זה היה הסינתיסייזר המודרני הראשון שניתן לתכנות ולנגינה בזמן אמת, כשמאפיינים רבים בו (שיטת סינתוז הצליל ומקלדת דמוית פסנתר לנגינה עליו) הפכו לסטנדרט מחייב עבור יצרני סינתיסייזרים נוספים מאז ועד היום.

כאשר מוזיקאי בשם וולטר קרלוס (מאוחר יותר הפך לוונדי קרלוס) הקליט את "Switched on Bach", אלבום שלם על טהרת סינתיסייזר מוג, שזכה להצלחה מסחררת (וזיכה את קרלוס ב-3 פרסי גראמי), הצלילים האלקטרוניים החלו לעשות את דרכם מהאוונגרד אל המיינסטרים. הביטלס קנו סינתי אחד וכך עשה גם מיק ג'אגר, אולם ההופעה הראשונה של מוג בתקליט של מוזיקה פופולרית היה ב"Pisces, Aquarius, Capricorn, & Jones, Ltd." של המאנקיז.

בשנות השבעים מוג פיתח סינתיסייזרים קומפקטיים יותר כמו המינימוג, הטאורוס והמוג פרודיג'י (על שמו נקראת גם הלהקה) ועבד עם קלידני להקות רוק מתקדם כמו ריק אמרסון וריק ווייקמן.

אחרי שנאלץ לעזוב את מוג מיוזיק, ההחברה שנקראה על שמו, הקים מוג בשנת 1978 חברה חדשה בשם Big Briar. 9 שנים מאוחר יותר נסגרה מוג מיוזיק, אולם רק ב-2002 הצליח מוג לרכוש בחזרה את שם החברה שהקים.

בוב מוג שימש השראה למיליוני אנשים בעולם והוא אחת מדמויות המפתח בהתפתחות המוזיקה של המאה העשרים. מאז אובחנה מחלתו של בוב מוג מנהלת משפחתו בלוג, בו דווחה התקדמות המחלה ואליו התנקזו תרומות ומכתבי תמיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully