וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומאז' למנאז'

רותם דנון

23.8.2005 / 13:52

רותם דנון מנקה את המצפון עם מחמאות לפיינליסטים משנים קודמות, ואז מקונן על שלישיית הגמר של כוכב נולד 05'

את האמת: לא נעים לי. כמה טינופת שפכתי, כמה רעל השפרצתי על מקלדתי התמימה, שכל מבוקשה הוא לספוג קצת קיצורי אייקונים של לבבות במסנג'ר. כל טור שבועי של "כוכב נולד" הוציא את הרע ממני וזיהם לי את ההילה. חסימת צ'אקרות בחסות סלקום. כעת, שבוע לפני הגמר, זהו זמן מצוין לבחון את השלישייה הזו ולראות, האם זה באמת מגיע להם? ובכן, כפי שנאמר בפורום המעריצות של הראל סקעת (אליו אני מנסה להתקבל ללא הצלחה), ברור שברור.

בזכות איזשהו מרקם קוסמי-תרבותי-שיווקי-טלוויזיוני, הגיעו לשני הגמרים הקודמים שתי שלישיות ראויות. בעונה הראשונה, אין ספק כי מדובר בשלישייה הטובה ביותר. שי גבסו תפס את נישת הזמר-יוצר והגיע להישגים מרשימים, כשפלטפורמת "כוכב נולד" משמשת לו כמאיץ ההכרה אותו היה צריך, לטובת קיצור דרכו לחנויות התקליטים. שירי מימון באה עם ניצוץ שהפך ללהבת במה אימתנית, והשפרצת אנרגיות מולטי-טאלנטיות לאחר מכן, ב"אקזיט" ולאחרונה על בימת האירוויזיון. נינטייב כבר הגדירה את הצלחת המיזם הטלוויזיוני על כל היבטיו – כוכבת נולדת אולטימטיבית, שהגיעה כחיילת אלמונית ושמנמנה והתגלתה כדבר האמיתי, הסלב האהוב בישראל וטאלנט רבת-פנים. עתה רק נותר לתמוה מדוע רק גבסו, מתוך השישה שיצאו עד כה מבימת ניצנים, הוא היחיד שהוציא אלבום.

שלישיית ניצנים השניה כבר זייפה. מלבד העובדה שכתר הכוכב הנולד נגזל מהכשרון הגדול ביותר שגדל בתכנית, זכותם של השניים האחרים שהגיעו אליה לעמוד שם כבר לא הייתה נטולת ספקות. שהרי הדירוג הסופי בעונה הקודמת היה אמור להיות הראל סקעת, לירון לב וסשה גרישקוב. עם זאת, אין ספק שמשהו ביס"מניקיות של הראל מויאל, למרות היותו מבצע בינוני ובעל פוטנציאל כוכבות מינורי, הספיק לו בשביל להתברג בשלישייה. התנהלותו לאחר מכן והסינגל המביך שהוציא בחברת תקליטים קטנטנה, מוכיחים כי הבחירה בו הייתה טעות קולוסאלית. עדי כהן היא בחורה מוכשרת ומבצעת בחסד, אך היו טובים ממנה. היא למעשה הגבסו של העונה השניה, כשבמקום חוזה הקלטות נוצלה הפריצה שלה לטובת מיצובה כחיית במה, בוגרת בית-צבי משודרגת. ב"שירת הקאמרי", "אאידה" והפרויקטים העתידים לבוא, היא ללא ספק מרגישה בנוח.

הופרדו בלידתם

ואם להיות שטחי, והרי אין שטחי ממני, כדאי גם לבחון את הצד הוויזואלי של הפיינליסטים. כל השישייה הנ"ל "סימנה" פחות או יותר את הצ'קבוקס הזה. נינט היא היפה בנשים, למרות תחילת הדרך שלה כקובבה מחוצ'קנת, גבסו נראה קצת מוזר, אבל הוא כמו הרן דנקר של בנות עקיבא, שירי מסתכלת אמנם על הדשא מלמטה, אבל הלוק הכללי שלה שווה למדי, שלא לדבר על המרפסת. בעונה השניה היה לנו את סקעת (ולא נשלים את המשפט, כי זה יהיה מביך), את מויאל, לחובבות המראה הערס-לייט ואת כהן, שלאחר שרזתה הפכה למאמא-עוף נחשקת למדי. ובעונה הזאת? מביך כמה שהשלישייה הזו כעורה. שיר ביטון נראית כמו הגרסה המזרחית והצעירה של גברת פלפלת, יהודה סעדו נראה כמו וואטו, הזבוב התחמן מ"מלחמת הכוכבים" ומיכאל קירקילן הוא המקרה הגרוע ביותר, דווקא משום שהוא נראה הטוב מבין השלושה. קירקילן התחיל כגרסה סבירה יותר ונטולת כרומוזום עודף של קורקי, דוגמן התסמונת דאון ב"משפחה אוהבת", אך ממש כמו שמבטאו הפך מכובס יותר מכסף של סוחרי סמים קולומביאניים, הפך גם מראהו לפלסטי ומצועצע, בחסות קסטרו ודלי המייק אפ של מאפרות אולפני מימד.

בתוואי התעשייה המקומי, קשה לדעת לאן תתגלגל השלישייה הזו. קירקילן לא ילך לשום מקום, מלבד אולי לקליפים בישראל פלוס. מדובר בגימיק ולא יותר מכך. שיר ביטון, שפסגת הישגיה הוא ביצוע מרשים ל"אהבה", שיר גלגל"צי מאוס שנמצא בצד הלא נכון של המילניום. ביטון, שמשפריצה מסכנות של כלבלב עזוב בכל פעם שנדלק האור האדום במצלמה, יכולה להעלות מופע משותף עם דניאל סלומון, לא יותר מזה. יהודה סעדו הוא בכלל טרגדיה. כמי שחובש כיפה שחורה וגדולה לאחר שנכבים פנסי האולפן, ומפגין חוסר התחברות טוטאלי לכל מה שמריח מטדי הפקות וביצת השואו-ביז, יכול להיות שהזמר המוכשר הוא לא רק מוצר נישה, אלא גם אחד כזה שיפרוש מהופעות, ממש כמו עמיר בניון, מיד אחרי ההתעסקות הבאה במדורי הרכילות בצבע התחתונים של החברה הבאה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully