וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסנדרפלאץ פינת ברכת הסולטן

אלון עוזיאל

26.8.2005 / 9:34

יש מצב שפסטיבל המוזיקה הברלינאי-ירושלמי 3 לילות קיץ יהיה אחד האירועים החשובים של השנה. אלון עוזיאל מסביר

זה נשמע כמו הזיה מתקופת המזרח התיכון החדש, אבל זה קורה באמת בירושלים במשך שלושה ימים ולילות, בין ה-29 ל-31 באוגוסט. פסטיבל 3 לילות קיץ הראשון, בשיתוף סי.סיידס והזירה הבינתחומית, הוא פסטיבל בינלאומי למוזיקה אלקטרונית ולמדיה חדשה, שיכלול במות מופעים, מייצגים, תערוכות, סדנאות, דיונים תיאורטיים ופאנלים וייתן לנו, זריקה גדושה של אמנות ותרבות עצמאית מהארץ ומהעולם.

רעיון הפסטיבל התפתח בעקבות קשר המתמשך כבר מ-2003 בין אמנים עצמאיים, גרמנים וישראלים, פעילי זכויות אדם ואקטיביסטים שונים, ואורגן בכדי לקשור באופן רשמי אמנות ושינוי חברתי. לדברי המארגנים, לאקטיביזם חברתי ואומנות עצמאית ישנם פלטפורמות מעטות לפעילות משותפת, ואמנים רבים נדחקים לשוליים על ידי ארגונים מסחריים שמשתמשים באומנות לתועלתם האישית. בנוסף, אמנים המציגים תכנים בעלי אמירה של צדק חברתי וזכויות אדם, לרוב "מושתקים", ואף מפסיקים את פעילותם בעקבות מחסור מימון וגישה למדיה.

בכדי להתמודד עם בעיות אלו, הפסטיבל מתקיים ללא גוף מסחרי מאחוריו, כשתקציבו ממומן מתרומות פרטיות, ממכון גתה בירושלים ומה-Solifonds of The Hans Böckler Foundation. החופש מן המפרסמים יעזור לקיים דיון פלורליסטי על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אנטישמיות ובעיות חברתיות שונות, ויציג כ-50 אומני שוליים מקומיים ובינלאומיים, שיעסקו בסוגים מגוונים של מוזיקה אלקטרונית, החל מאמביינט ועד לטקנו, ובאמנות ויזואלית דיגיטלית.

רוב האמנים המופיעים בפסטיבל הם אלה הקשורים לציר הברלינאי-ישראלי שקרם עור וגידים סביב מוזיקה אלקטרונית ואמנות. אולם רבים מהאורחים המגיעים לפסטיבל, מגיעים להופעתם הראשונה בישראל, ויוצרים ליין אפ חדשני, עדכני, מסקרן וחסר תקדים. שני האמנים המיובאים המובילים הם Ada מהלייבל Areal, אמנית מינימל-טכנו שהחלה לשלב גם רגישויות של אינדי רוק ביצירתה ואלבומה מהשנה האחרונה הוא מטעם שחייבם לנסות, וג'יי-הייז, שעושה אותה דבר אבל בגברית, רק שלמרבה הצער הספיק לבטל את ביקורו. אמנים נוספים מהעולם הגדול הם המוזיקאי והמפיק הבריטי, Vert; האומן והצייר האוסטרי באסטרויד; מיטופי ועמיתו גליטרבאג (סוג של תושב זמני בישראל) שני נציגים בכירים נוספים מהסצינה הברלינאית; מראל סלמאסי, אמנית טכנו טהרנית, העומדת בראש שלושה לייבלים שונים ופעילה בקידום נשים יוצרות במוזיקה אלקטרונית; אומן הווידאו-ארט הגרמני, Frame Flow; אמן הווידאו-ארט היפני-ברלינאי, קוקומונו, ורבים נוספים.

בין המופעים הישראלים ניתן למצוא את חברי הנט-לייבל הירושלמי מיקלתקליטים האמביינטי; הקורנר פרופטס - מופע בהנחיית סגול 59, המחבר את תרבות ההיפ-הופ לסצנה האמנותית בירושליים; המודלס, המופע המשותף של ספארק-או ומיול דרייבר, מקימי הלייבל הירושלמי האיכותי אק-דאק החוגג שלוש שנים בימים אלה בסדרת אירועים נוספת משל עצמו; מאיה דוניץ, רבת הכשרונות והפעלים; אנשי מיקרופיפל, יאיר עציוני ועידו גוברין, שיופיע כל אחד בנפרד עם אמנית וידאו צמודה; לנסס, ג'ואן ספדי שהוציא אלבום בלייבל אודיו-קולאז' ז"ל; אקיוט, אמן אלקטרוני תל-אביבי מקפיץ ומלודי; גל ומאורין, מקימי הלייבל תדר, שעוסק באמביינט-נויז אנלוגי, הלייבל הירושלמי החדש אגיטפופ ועוד רבים אחרים.

כדאי לקוות שמדובר בתחילתה של מסורת, ונזכה לפסטיבל מוזיקה חדשנית אמיתי, שיתרחב וילך משנה לשנה. החגיגה תתרחש בתיאטרון החאן (בשיתוף הזירה הבינתחומית), בעלות של 65 ש"ח ליום בודד ו-130 ש"ח לכל השלושה, עם הנחות לסטודנטים ולמזמינים מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully