וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הפרטים על גמר "כוכב נולד"

לי-אור אברבך

29.8.2005 / 11:02

כך יתנהל הגמר הגדול של 'כוכב נולד 3', שיתקיים הערב. וגם: הנתונים משביעי הרצון של העונה מבחינת רייטינג ופרסום

בשעה 15:30 אחר הצהריים תפתחנה הקופות במתחם הווליום בגני התערוכה בתל אביב. אז באופן רשמי תפתח הספירה לאחור לקראת הגמר הגדול של כוכב נולד 3. 20 אלף איש כבר רכשו כרטיסים לאירוע שיחל בשעה 20:45 ובסופו יקבע מי מבין השלושה, שיר ביטון, מיכאל קירקילן, יהודה סעדו – יצטרף לפנתאון הזמרים החובבים שזרחו והיו לכוכבים.

על במת ענק בגודל של 15X18 מטרים, יעלו השלושה בזה אחר זה, ביטון, קירקילן וסעדו ויבצעו את שיריהם. ארבע נקודות שידור יהיו פרושות בארץ ואחת באוקראינה, לטובת משפחת קירקילן. מקריית עקרון ישדר חיים אתגר, בדימונה תוצב בקי גריפין ואל נקודת השידור בקייב, נשלחה אנסטסיה מיכאלי. קרין מגריזו תמוקם בזיקים, שם היא תוצב בין המון חיילים משולהבים.

עוד יופיעו בערב, ג'אדג' צביקה פיק וכוכבי הנצח נינט טייב, שי גבסו, שירי מימון, הראל סקעת, הראל מויאל ועדי כהן שישירו על במת הגמר ביחד ולחוד. הפיינליסטים גם יבצעו בצוותא את השיר "אנשים חמים" אותו כבר חשפו באחת התוכניות האחרונות.

במהלך ההצבעה שתפתח מיד עם סיום ביצוע הסולואים, יקבל כל אחד מהשופטים סל של 5000 נקודות להצבעה, אותו יוכל לחלק בין המועמדים. הזוכה הגדול, יזכה במכונית- הונדה ג'אז שנת 2005, בקליפ מושקע לשיר הזוכה מתנת סלקום, במלגה בשווי 15,000$ ללימודי מוזיקה מתנת קוקה קולה ובקולקציית בגדים של קסטרו לשנה שלמה.

מקשת נמסר, כי 20 טונות ציוד הוצבו על שטח של 60 דונם ברחבי גני התערוכה, על ידי 200 אנשי צוות. הציוד כולל 1300 פנסים ו-7 גנרטורים. כ-150 שוטרים יאבטחו את הגמר וברכבת ישראל ובחברות האוטובוסים הוגברה הפעילות לכבוד הגמר ועקב הביקוש הרב.

עם סגירת הערב, תעמיד סלקום לטובת משתמשיה את הרינגטונים של שלושת השירים שבוצעו, כשמחר יחל מן הסתם קמפיין שיפמפם את רינגטון השיר הזוכה.

10 אגורות מכל sms

כתב הארץ דהמארקר, בועז גריילסמר, על ההצלחה המסחרית של העונה השלישית:

למרות התלונות המוכרות על חולשתם המטרידה של מתמודדי "כוכב נולד 3" (לא כולל יהודה סעדו) ושערוריית ה-sms הדרמטית, מתברר כי ביצת הזהב של קשת ממשיכה לספק את הסחורה. אפילו הירידה הדרמטית במספר ההצבעות (בשל המעבר לשיטת הצבעה חדשה), לא מצליחה להרוס לקשת את גרף ההכנסות של העונה האחרונה. למרות התוצאות הכלכליות היפות, יש לשער כי במהלך הסתיו והחורף יתקיים בקשת סיעור מוחות בנוגע לעונה האחרונה שמסתיימת הערב, ותתקבל החלטה בנוגע להמשך דרכה של התוכנית.

ההכנסות של קשת משידור התוכנית מגיעות משלושה מקורות: הודעות sms, חסויות לכל תוכנית ופרסום במשך התוכנית. בשנה שעברה הרוויחה קשת 40 אלף דולר במהלך העונה מחלקה בהכנסות הודעות ה-sms. קשת גזרה נתח של 10 אגורות מכל הודעת sms. למצביע עלתה ההודעה 40 אגורות, שהתחלקו בין קשת, חברות הסלולר, חברת ההפקות של התוכנית והחברה שמספקת את התשתית הטכנולוגית למשלוח ההודעות.

השנה, בעקבות הטענות על זיוף התוצאות, שינתה קשת את שיטת ההצבעה באמצע העונה. בעבר, איפשרה קשת 250 הצבעות sms מטלפון סלולרי אחד. אחרי שינוי השיטה, מתאפשרת הצבעת sms אחת בלבד מכל מספר סלולרי. השיטה החדשה גרמה לירידה תלולה בכמות ההצבעות: בשנה שעברה הסתכם סך כל ההצבעות עד הגמר ב-5.5 מיליון, מהן 2 מיליון הודעות sms. השנה עומד סך ההצבעות על 2.2 מיליון הצבעות עד הגמר, מהן מיליון הודעות sms. השיטה החדשה גרמה למחיקת ההכנסות של קשת מ-sms כמעט לחלוטין. בקשת טוענים כי ההכנסות מהצבעות ה-sms היו זניחות ממילא, וכי השיטה החדשה לא גרמה לה נזק כלכלי משמעותי

עלויות הספוטים ונתוני הרייטינג מזנקים

נתח גדול מהכנסותיה הקבועות של קשת ב"כוכב נולד" מתבסס על חסויות שמעניקות חברות מסחריות לתוכנית, מתחילת העונה ועד לסיומה. בשנה שעברה עמד מחיר החסות על כ-7,000 דולר לתוכנית, שסיפקו שלוש נותנות חסות מרכזיות.

העונה, העניקו חסות לתוכנית ארבע חברות - קוקה קולה, סלקום, HOT ושמפו כיף - ששילמו עבור כל תוכנית סכום דומה. על פי הערכות, הסתכמו הכנסותיה של קשת מחסויות העונה בסכום הגדול באופן משמעותי מאשר בעונה שעברה. בנוסף נתנו חסות בהיקף נמוך יותר 'קסטרו' ו'רונית רפאל'.

מרב ההכנסות מתקבלות מפרסום. על המשך האטרקטיוויות של "כוכב נולד" מעידה העובדה כי בתוכנית הגמר לבדה נרכש זמן פרסום בשווי מיליון דולר. את "ברייק הזהב" רכשה החברה המרכזית למשקאות קלים, עבור פרסומת לבירה חדשה. קוקה קולה תשלם סכום של 210 אלף שקל עבור פרסומת של 60 שניות לפני ההכרזה על הזוכה בגמר. סלקום, לשם השוואה, שילמה בשנה שעברה 150 אלף שקל עבור ברייק זהה. בסך הכל, ישודרו היום 120 פרסומות של 60 קמפיינים שונים, שישובצו ב-10 ברייקים של פרסומות.

העונה השנייה של "כוכב נולד" הניבה לקשת 20% צפייה בקרב משקי בית בכלל האוכלוסייה. העונה השלישית הניבה במפתיע ממוצע של 24.2% בכלל האוכלוסיה. העונה הראשונה (עם נינט טייב, שי גבסו ושירי מימון) הניבה רייטינג של 19.1%. נתון מעניין (ולא מפתיע, בהתחשב בעובדה כי העונה הראשונה שודרה בימי שישי ובכך שחובש הכיפה אוהד אלישע הגיע לשלבים המתקדמים של התוכנית) הוא עלייה של 15%-10% בצפייה במגזר הדתי/מסורתי. העונה חלה עלייה גם באחוזי הצפייה בתוכנית במגזר הרוסי (אולי בגלל הפיינליסט מיכאל קירקילן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully