וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וקי ארקין בטירוף

21.6.2001 / 17:04

יעל נעמני על "שגעון הריקוד", ששלוש תחנות ממנו (טוויסט, דיסקו, ברייקדאנס) מענגות, אבל השתיים הנותרות (קאנטרי ומקרנה) מדיפות ניחוח של קבר

"שגעון הריקוד", מבית היוצר המשובח בדרך כלל של הבי.בי.סי, מנסה למפות את הז'אנרים המרכזיים של הריקוד הפופולרי מרגע שבו נפרק עול הטקסיות והרשמיות, והקפצת הגוף לצלילי מוזיקה הפכה דמוקרטית. טוויסט, דיסקו, ברייקדאנס, ריקודי שורה של מוזיקת קאנטרי ומקרנה – אלה הם הדגמים המנצחים שמציג הסרט. חמש תחנות, אחרי השלוש הראשונות אפשר לפרוש.

הטוויסט, שנתן את האות לפריקת העול, מיוצג על ידי צ'אבי צ'קר והנק בלרד – הראשון ביצע את השיר המייסד, השני הוא זה שהשיר המייסד הוא בעצם שלו ו"נגנב" על ידי הראשון – הרבה מאוד תמונות של צעירים רוקדים טוויסט, הסברים של רקדנים חובבים ומקצוענים והתייחסות לקשר האפשרי בין טוויסט לסקס. הדיסקו, שהביא את תרבות הבילוי לשיאים של הדוניזם, מיוצג על ידי חברים מהווילג' פיפל והמפיק הגאון נייל רודג'רס מהשיק, תמונות וזכרונות מ – איך לא – סטודיו 54 והורדת כובע בפני ג'ון טרבולטה ו"שגעון המוזיקה". הברייקדאנס, שהוציא את הריקוד מהאולמות אל הרחוב, מיוצג על ידי השלישיה המייסדת של ההיפ הופ, גרנדמאסטר פלאש, קית הרק ואפריקה במבטה, נציג של רוק סטדי קרו, קבוצת הברייקרים המיתולוגית (שעדיין פועלת), הנסיך צ'רלס שמנסה לעשות ברייקדאנס, אי אילו בי בויז שעושים את זה בצורה הרבה יותר מוצלחת מבן המלוכה וטענה מאוד לא מבוססת על כך שהברייקדאנס מעולם לא הפך מיינסטרים.

ואז עוברים לריקודי שורות בקאנטרי, שאם לקבל את קביעתה המפוקפקת של רקדנית קאנטרי, הרי המוזיקה המנג'סת הזאת היא עיסוק הפנאי השני בעולם, אחרי בינגו, כמובן. היא רק שכחה לציין שהעולם מבחינתה זה ארצות הברית ואוסטרליה, ולכן לא ברור איך הז'אנר מצא את מקומו לצד שלושת הז'אנרים הנ"ל, שהציגו תפיסת עולם (מערבי) קצת יותר רחבה. מה עוד שההצגה שלו – בעיקר עיכוסים ונקישות עקב – לא ממצה כהוא זה את פוטנציאל הביזאר שגלום בו, ובמילים אחרות: שעמום.

אבל לא משעמם כמו המקרנה, ניג'וס נוסף. הלהיט והריקוד אמנם היכו בכל חזית אפשרית בעולם (ולא רק המערבי), אבל כמה מכם באמת רקדו פעם את הלהיט מקרנה עם ריקוד המקרנה? אם כן, תודו שזאת היתה פעם אחת ויחידה, ושאר הפעמים, אם היו כאלה, התבססו על סגנון חופשי (או שמא על ריקודי שורות?). אז איך מצא הקוריוז הזה את מקומו ברשימה הנבחרת? ואם כבר שאלות, אז איך זה שבסרט בריטי אין שום התייחסות לתרבות הרייב, אפילו לא כבדרך אגב. אפילו את ההיפים הזכירו ברפרוף.

רק שלוש חמישיות מ"שגעון הריקוד" שוות צפייה, והן אפילו מענגות, אבל שתי החמישיות האחרונות עלולות לגרום לכם לנמנם, משהו שלא כדאי שיקרה באף סרט, בעיקר לא בסרט על ריקוד.

* הסרט "שגעון הריקוד" משודר בערוץ 8 ביום שישי, 22 ביוני, בשעה 21:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully