וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להטרדה מינית

שרון כץ

4.9.2005 / 11:29

אם פרשת גולדבלט גרמה לכם לחשוש מבנות מתלוננות, שרון כץ מרגיעה: שמרו על כללי ברזל ותוכלו להטריד ולא להתפס

היא כבר התאיידה מסדר היום, אבל ספיחיה של פרשיית גולדבלט רק מתחילים לחלחל. אחד הפירות פוסט המתקפה על כוכב הילדים, היא שבנים החלו לפתע לדבר על הטרדות מיניות, נושא שהיה עד כה נחלת הבנות בלבד. יחסית לחוסר העניין הטבעי שגילו עד היום בנושא, מדובר בהיסטריה: כל פרשיית אהבהבים זוכה לשחזור מפורט, כל הודעה אס.אמ.אסית מקפיצה את הדופק, וכל נסיון ליזום אינטראקציה גופנית עם נערה מוכשל באיבו מחשש להיותו עילה לתלונה על הטרדה מינית. זה טיבו של הפחד מפני עדר בחורות נזעמות ש"קיבלו פתאום כח" להכניס כל גבר לקלבוש באיווחת תלונה. העובדה שהרבה יותר קל למרר את חייו של גבר באמצעות הלשנה למס הכנסה, או שיש הרבה יותר תלונות שווא בתחומי הביטוח, אינה מפחיתה את החשש כהוא זה. עושה רושם שנגמרו ימי התום של חרמנות חסרת מעצורים.

די מבלבל להיות גבר בימים אלו. הפרשייה הזו הולכת ומצטיירת כדוגמה לאונס קלאסי, אבל לא מהסוג האפל שמתרחש באמצעות איומי סכין בחדר מדרגות חשוך, אלא מהסוג שרווח ב-90 אחוז מהמקרים ומתרחש באופן יומיומי תחת מעטה כבד של חיוכים, איומים מוסווים והיכרות מוקדמת עם הקורבן. אונס בדרכי נועם, מה שנקרא. ובתור שכזה, הוא מטיל כתם גדול על כל זכר באשר הוא. כשבריונות פיזית איננה עוד חלק מתנאי הסף כדי להיחשב לאנס, כמעט כל גבר הוא אנס פוטנציאלי, המכין עצמו ליום שבו זינזאנה תאסוף אותו למעשיהו עם כרטיס לכיוון אחד. אין פלא שלצד נושאים חשובים כמו ההתנתקות, המשחק בבאזל והצונאמי בניו אורלינס, הגברים שואלים את עצמם לאחרונה, ספק בהומור ספק בבעתה, "הגם אני חנן גולדבלט?"

הפאניקה מעט מוגזמת ביחס למציאות המכוערת שעדיין מתבוססת ברחוב: רוב האירועים עדיין נותרים סוד כמוס בין הנערה לבין האנס שלה. נשים לא באמת רצות לדוד שוטר בכל פעם שהבוס מניח את ידו על ישבנן, וגם לא כשמתחילים איתן ברחוב. גם כשזה קורה, זה לוקח שנים ו"מתיישן". באופן אבסורדי, דווקא הפרשייה שזרעה את האימה מוכיחה את זה, באותה מידה שבה היא חושפת עד כמה נשים בעצם מופקרות על ידי החוק. כל מה שעליך לעשות לפני שתשלח את כפותיך אל הנערה, הוא לוודא שאינך נמנה על קבוצות הסיכון שנדרשות לדין. שמירה על כמה כללי ברזל ירחיקו אותך מהקלבוש, ויהפכו כל אונס והטרדה למסוכנים בערך כמו לצפות בשידורים החוזרים של של טלנובלה בע"מ.

שמור על אנונימיות

הדבר החשוב ביותר שעליך לעשות להגנתך, הוא להמנע מלהיות אדם מפורסם, משום שקבוצת הסיכון היחידה שעומדת כיום בחזית חדר החקירות הם הידוענים (מקורות יודעי דבר מספרים כי לאחרונה הוצפה המשטרה בגל של תלונות כנגד מיטב סלבריטאי הארץ). אם להזכר לרגע במסיבות העיתונאים שנערכו לכבוד מעצרו של גיא מרוז עקב אי תשלום קנסות לרשות המקומית, עושה רושם שמשטרת ישראל מייחסת חשיבות עצומה למעמדו של החשוד ונהנית מאד לשתף פעולה עם התקשורת. עניין של יוקרה, יו נואו. אבל בסופו של יום, כל הנובאדיז, סדרתיים ככל שיהיו, יכולים להמשיך להטריד בשלום ובבטחון. אף אחד לא יבזבז 15 דקות של החקירה אם אין בהן 15 שניות של תהילה.

שמור על דיסקרטיות

בכל מקרה, לפני שאתה כופה את עצמך על מישהי, טוב תעשה אם תמדר אותה מפני בנות אחרות שכבר ניצלת באותו אופן, כך שלעולם לא יוכלו להיעזר אחת בשניה. ריבוי תלונות עלול לגרום לכך שמישהו עוד ייקח אותן, חלילה, ברצינות. תלונה בודדת לעומת זאת, אפילו שתיים, עוד לא הסבה נזק משמעותי לאף גבר. לא רק משום שבנות אינן נתפסות כמהימנות במיוחד על כחולי המדים, אלא גם בגלל שהחוק עצמו מגן על אנסים באמצעות העקרון המקודש של "מילה שלה כנגד מילה שלו", שמאפשר לסגור תיקים בסיטונות מפאת "חוסר ראיות". להזכירכם, איציק מרדכי לא ישב בכלא יום אחד גם לאחר שהורשע, ועופר גלזר בכלל טס לחו"ל. רק חנן גולדבלט נעצר עד תום ההליכים, ורק לאחר שהוגשו נגדו אלף תלונות.

צא בזמן לפנסיה

ועדיין, כדי להמנע מאי הנעימות שכרוכה ברישום פלילי, כדאי מאד גם לשמור על פער גילאים סביר בינך לבין הכוסית (כפי שהתיר לומר כבוד השופט) שמעמידה לך אותו. הלוא זה כל כך טבעי שגבר צעיר ישלח ידיים לכל עבר, אבל כשמדובר באשמאי זקן זה כבר סיפור אחר לגמרי, ואין ספק שגילו של חנן עמד לו לרועץ. עד כדי כך שהשוטרים מייחסים לו "פדופיליה סדרתית", למרות שמעולם לא גהר על ילדות. סביר שאם היה צעיר בשלושים או ארבעים שנה, איש לא היה טופל עליו האשמות שונות ומשונות. ספק אם היה נחקר בכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

נתפסתם? לא סוף העולם

אם כן, מדינת חוק שלמה עומדת מאחוריכם, מטרידים סדרתיים, ואין בעצם שום סיבה שתחדלו להתייחס לנשים כצעצועים במגרש המשחקים הציבורי שלכם. אם תצליחו להמנע מהמהמורות שלעיל, תוכלו להמשיך לבצע את זממכם בכיף, כימים ימימה. אבל גם אם איתרע מזלכם ובחרתם לתקוף את הבחורה הלא נכונה, כלומר את זו שלא שותקת, אתם מוגנים מפני הצדק כמו גור חתלתולים בן יומו. הנסיון מוכיח שלעברייני מין קל יותר להשתלב במערכת החינוך של איזו עיירת פיתוח או תיאטרון מאשר למורים מן המניין. מה אתם יודעים, תוכלו אפילו לשדרג את עצמכם ולהוות מודל לחיקוי עבור הדור הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully