וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקולנוע הישראלי בפסגת העולם

6.9.2005 / 16:24

"ולקחת לך אשה" ו"שיווי משקל" התקבלו לתחרויות חשובות באירופה ובארה"ב

"ולקחת לך אישה" סרטם של הבמאים רונית ושלומי אלקבץ והמפיק מרק רוזנבאום, הוא בין 40 הסרטים שנבחרו מתוך 1500 (מישראל ואירופה) להתחרות על פרס "פליכס" של האקדמיה האירופאית לקולנוע. זה קרה הודות לשיתופה של ישראל באירוע זו הפעם השניה, כחלק מהצטרפותה לאיחוד האירופאי.

האקדמיה האירופאית לקולנוע היא המקבילה לאוסקר האמריקאי. הטקס יתקיים בברלין ב-3 בדצמבר. הסרט, שמביא את סיפורה המורכב של משפחת אוחיון על ארבעת ילדיהם, זכה עד כה בפרסים רבים ונחשבים, ביניהם פסטיבל ונציה, פסטיבל המבורג, פסטיבל סלוניקי, פסטיבל נאנט ועוד.

גם גיזרת הילדים והנוער אינה מקופחת. "שיווי משקל", בבימויה של דורית חכים, ועל פי תסריט של אליען לזובסקי התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל שיקגו לסרטי ילדים ונוער. הסרט, שהופק במסגרת הרצועה "ראשון בדרמה" של ערוץ 3, נבחר מתוך 600 שהוגשו. ב- 2004 היה מועמד לפרס האקדמיה הישראלית לדרמה הטובה ביותר.

פסטיבל שיקגו, שמתקיים באוקטובר זו השנה ה- 22, נחשב לפסטיבל החשוב ביותר לסרטי ילדים ונוער. מלבד התחרות עצמה, נערכות בו גם סדנאות ילדים בהנחייתם של אנשי מקצוע ותיקים ושחקנים מפורסמים. צוות השופטים מורכב, כמובן, מחברי האקדמיה האמריקאית לקולנוע (אלו שבוחרים גם את המועמדים לטקס האוסקר), אבל גם מילדים בגילאים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully