וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל אמנים נכים בספטמבר

7.9.2005 / 17:18

פסטיבל היוצרים הנכים, "100% אמנות", יכלול מספרי סיפורים בשפת הסימנים, רקדנים בכסאות גלגלים, קרקס שמוצג בפני קהל מכוסה עיניים, פסלים שנוצרו על ידי אומן עיוור ועוד

לראשונה, גם בישראל מתקיים פסטיבל אמנות לאמנים נכים, "100% אמנות" שמו. באירוע הבינלאומי שיחל ב- 28 בספטבמבר ויתקיים במתחם הקאמרי במשך שלושה ימים, ישתתפו אמנים רבים מרחבי העולם, והוא יכלול להקות מחול, מוסיקה ותיאטרון מאנגליה, סקוטלנד, צפון אירלנד, אוסטריה, טורקיה, מקסיקו, דרום אפריקה ועוד. בנוסף יתקיים פסטיבל סרטים בינלאומי על ועל ידי אמנים עם מוגבלים.

מיכאל קירשנבאום, יוזם הפסטיבל ומנכ"לו, מסביר מה עומד מאחורי היוזמה: "ברצוננו להשתמש באמנות כמנוף לתהליכים חברתיים, ולהציג אמנים נכים שמעניקים איכויות לחברה ולא רק מקבלים ממנה. מטרה נוספת של הפסטיבל היא אינטגרציה בין אמנים נכים לאמנים לא נכים באמצעות שיתןף פעולה והפקות מיוחדות".

בהתאם לאג'נדה, האירוע יכלול מופעים בהם משתתפים אמנים נכים ולא נכים, בין השאר: דואט של דן תורן ויסמין אבן בשיר, נעמה ארז - זמרת עיוורת במוסיקה קלאסית ספרדית עם סולני הקאמרית, להקת שקטק; "אינטר עליה" - מופע אמנים פגועים ובריאים המשלב אמנות פלסטית, ציור, מחול ומוסיקה; Oh Happy Days – מופע ליצנות של הכוריאוגרפית סנדרה אמסלם שמבצע אוסקר כהן, אמן פגוע ראש.

מופעים נוספים שכדאי לשים לב אליהם: תמר בורר, רקדנית קשורה בריתמה; ערב מספרי סיפורים בשפת הסימנים; סטנד-אפ של האמן הנכה דדי גל; מועמר קטנקוגלו – אקורדיוניסט עיוור מטורקיה שמלווה בלהקה שמנגנת מוזיקה בלקנית; פסנתרן הג'אז העיוור יקריב ארביב; "הנכות הבלתי נראית של הקיום" – מופע תיאטרון פרינג' של אביגיל ונטלי - האחת פגועת ראש והשניה סובלת מצליעה; ו Theater for the blind – מופע אורח ממקסיקו שבו הקהל נדרש לכסות את עיניו. כמו כן יתקיימו מופעי להקות מחול שונות בכיסאות גלגלים, תערוכות ציור של ציירים נכים, פסלים של פסל עיוור, בובות תיאטרון של אמנים חרשים ממראר, מיצג של כסאות גלגלים שעברו הסבה ידידותית על ידי אמנים.

הפסטיבל נערך על ידי עמותת מ.ת.א.י.ם – מרכז תרבות ואמנות ישראלית משולבת, המקדמת אמנויות של אמנים בעלי יכולות שונות, ובחסות המועצה לתרבות ואומנות של מפעל הפיס, משרד החינוך והתרבות, עיריית תל אביב ופיליפ מוריס אינטרנשיונל.

קירשנבאום, שהוא גם מ נכ"ל העמותה מסכם: "הפסטיבל הוא הזדמנות נהדרת לשוחרי אמנות ותרבות, לצפות בכשרונות מקצועיים שכמעט אינם זוכים לחשיפה בפני הקהל הרחב".

במסגרת הפסטיבל, תכריז הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה על תסריט זוכה שהוגש ע"י יוצרים עם מוגבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully