וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קולנוע לילדים ונוער בסינמטק תל אביב

8.9.2005 / 14:08

לראשונה יתקיים בישראל פסטיבל איכותי לסרטי ילדים ונוער. האירוע יכלול סדנאות וכיתות אומן לילדים ואנשי תעשיה, הקרנות בכורה של סרטי ילדים מכל העולם וכל הז'אנרים

לאור התפתחות תחום הסרטים לגילאים הרכים, יתקיים השנה בפעם הראשונה בישראל פסטיבל קלונוע לקהל הצעיר. בפסטיבל, שייפתח ב- 28 בספטמבר יוצגו סרטי איכות מרחבי העולם שפונים לילדים ועוסקים בעולמם, שכנראה אינו שונה מאד מעולמם של המבוגרים. המבחר כולל סרטים מז'אנרים מגוונים – עלילתיים, דוקומנטיארים או כאלו שנעשו על ידי ילדים, שהגיעו מרחבי העולם, כמו למשל הולנד, יפן, רוסיה, גרמניה, ספרד, שבדיה, נורבגיה, דרום אפריקה, הודו אירן וישראל. רבים מהם זכו בתחרויות בינלאומיות.

מארגני האירוע (יוזמה של עיריית תל אביב וסינמטק תל אביב) החליטו להבליט את את נושא האלימות, עניין שמשתקף בבחירת הסרט הפותח, "Blue Bird", זוכה הפרס ראשון בקטגוריית סרטי ילדים ונוער בפסטיבל ברלין 2005.

סרטים בולטים נוספים שיוקרנו במהלך חמשת ימי הפסטיבל: "הקומה הרביעית" – סרט ספרדי שעוסק בארבעה נערים המאושפזים בבית חולים; "האיטלקי" (ביים אנדרי קרבצ'וק) מביא את סיפורו של נער בבית יתומים רוסי שמקווה לפגוש את אמו הביולוגית, לפני שהוא מאומץ על ידי זוג איטלקי; "לוליפופ" (בימוי אשלי לזרוס), שהופק לפני שלושים שנה מביא את סיפור חברותם של ילד לבן יתום וילד שחור בכפר שחורים. לזרוס שמתכנן לעבור לישראל, הוא גם אחד משופטי הפסטיבל. שאר הצוות יורכב מאנשי קולנוע מהארץ ומהעולם, ונציגות של ילדים. יו"ר הפסטיבל היא השחקנית גילה אלמגור.

במהלך הפסטיבל יתקיימו גם מספר סדנאות וכיתות אומן, ביניהן: "ילדים יוצרים סרטים" – סדנא שבמסגרתה יופקו סרטים על בסיס סיפורים קצרים שכתבו ילדים. הפרוייקט מתקיים כבר חמש שנים ורבים מהסרטים שנוצרו בו זכו בפרסים בפסטיבל צ'אק ג'יוניור הבינלאומי בטרביזו איטליה, ארבעה מהם יוקרנו בתום הסדנא; "עותק ראשון" היא סדנא שבה יוכלו הצופים להשפיע על שלב העריכה הסופי של הסרט "גיבורים קטנים", שנמצא בהליכי עריכה אחרונים (בבימויו של איתי לב); וכמובן שתהיה גם סדנת מנגה לאנימציה יפנית, שבה יעסקו הילדים גם בלימוד מעשי וגם ילמדו את ההסטוריה של התחום.

גם אנשי התעשייה יוכלו להשתתף בסדנאות שנוצרו עבורם: סדנת תסריט לאנשי מקצוע בנושא סרטים עלילתיים לילדים שתתקיים באנגלית; וסדנת בימוי לילדים, שבה יקבלו אנשי התעשייה טיפים לעבודה עם ילדים.

הספיישלים של הפסטיבל כוללים הקרנות כמו "דוקומנטרי לילדים"- סרטים שעוסקים בעולם הילדים, כמו הנשיקה הראשונה, ילדה שרוצה להיות רקדנית, ילד שרוצה להיות כוכב כדורגל, ילד שלומד בלט וגם אקטואליה כמו ילדים בתקופת ההתנתקות; יוקרנו ארבעה סרטים מהולנד, קרואטיה, ירדן וישראל שהופקו במסגרת פרוייקט "שינויים"- סדרה של 18 סרטים דוקומנטריים שהופקו במדינות שונות שבמרכז כל מהם סיפור אישי של ילד או ילדה שמתמודדים עם שינוי משמעותי בחייהם. בנוסף יופץ באירוע "חלונות", מגאזין קולנוע שהופק על ידי בני נוער יהודים וערבים.

האירוע יתקיים החל בתאריכים 28 בספטמבר ועד ה–2 באוקטובר בסינמטק תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully