וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת להיות כוכב נולד

רות קנאל

11.9.2005 / 9:15

רות קנאל נתקעה מול החומוסיה השכונתית של דידי הררי, שמציל את "מת להיות" מלהפוך לקרקס פריקים נודד

הלשונות הרעות מיהרו להכתיר את תוכנית חיקויי הזמרים "מת להיות" בהנחייתו של דידי הררי, כאחותה הכונפה והמוגבלת שכלית של "כוכב נולד", אבל למעשה אין בין השתיים מקום להשוואה ממשית, חוץ מזה שבשתיהן שוחטים אייקוני תרבות בקאברים מזעזעים. שימו לב גם לסמליות המקסימה של היפוך הטייטלים 'נולד' ו'מת': בעוד ב"כוכב נולד" מושים בעדינות את הכוכבון העוברי והטרי מבריכת מי השפיר של האלמוניות ומסדרים יפה עם זיגוג על צלחת חרסינה, ב"מת להיות" הם שולפים אותו בגסות מהחבית, חובטים לו קצת בראש לוודא הריגה ואורזים בניילון הביתה. לא טוב? אל תאכלו, אבל לשדר חייבים.

אז נכון שזה נראה כמו פינה ממוצעת ב"ערב אדיר" שנפרשה על פני תוכנית שלמה, אבל מה יש? גם האיש הקטן מהרחוב צריך את רגעי התהילה שלו, וידוע שפחד אלוהים לעבור היום דרך המסננות הקפדניות של תוכניות ריאליטי בארץ. אני אישית דווקא נורא בסדר עם זה שאיזה מוכר חמוצים מיקנעם עילית יתנחל לי בסלון עם תלתלי כבשה ויגיד שהוא ניסים גרמה, כל עוד מציגים אישורים שהוא מחוסן, וכל אלו שכבר הספיקו ללכלך "חרא תוכנית", "איזה ג'יפה", "תת רמה", נו באמת, אתם מדברים כאילו מישהו בערוץ 2 חייב לכם משהו. אין לכם מה לעשות בשישי בערב, רק לראות טלוויזיה? צאו, תבלו, תנשמו אוויר צח. יש פה אנשים שנורא רוצים להיות בטלוויזיה וחייבים לדחוף אותם איפשהו, אז חבר'ה, לא להיות זונות, טיפה לפרגן להם, זה לא עולה כסף.

כנראה שרק דידי הררי היה מסכים להנחות דבר כזה, אולי חוץ ממורן אטיאס שידוע שאין לה קווים טלוויזיונים אדומים. דידי אף פעם לא היה חתום על הצלחות גדולות בטלוויזיה, והוא אכן שדרן הרבה יותר מוצלח מאשר מנחה, אבל מצד שני הוא מאוד חמים ועממי ונשמה בלי לעשות מזה קריקטורה (מלכודת שצביקה הדר ואודטה, לדוגמה, נופלים אליה לא מעט). זה אך מתבקש, אני מניחה, שיתנו לו להנחות את הזוועתון החביב. הוא נטול יומרות, כמו התוכנית עצמה, לא גונב את ההצגה מאף משתתף, עיניו נוצצות, חיוכו אמיתי, דאחקותיו עשויות מאה אחוז עץ בוק משובח ועל מצחו כתוב "שכונה, אבל במובן החיובי" עוד מראשית ימיו ברדיו. ניכר כי כמוהו, כולם באו אך ורק לעשות שמח באולפנון הכעור והנחמד שלהם ולהגניב זה את זה למכביר, החל מהקהל הנפלא וכלה בניקי גולדשטיין, האיש שהלצותיו מעוררות רצון עז לפתוח לו קו תרומות נפרד ביומטוב הבא. אגב גולדשטיין, הפרצופים המבועתים שהוא דופק למצלמה - חיקוי צולע לתגובתו של טל פרידמן לווירדוז של חלומות בהקיציס בזמנו - אולי באים איכשהו לרמז שהבדיחה היא על חשבונם של החקיינים; מאידך, כשאתה שופט בתוכנית שנראית כמו חומוסיה שעברה הסבה לטלוויזיה, כנראה שהיא דווקא עליך. תרצה גם צ'יפס בצד עם זה?

אולי באמת טוב שדידי מנחה שם. מנחים אחרים בטח היו גורמים לזה להיראות כמו קרקס פריקים נודד, אבל נוכחותו מנטרלת איכשהו את אלמנט הלעג והופכת את "מת להיות" לתוכנית שמזפזפים אליה בעיקר בשביל לראות אם ההוא מהפרומו באמת עושה את שלמה ארצי כמו שצריך, ולא בשביל לגחך על הלוזרים שעושים מעצמם צחוק בפריים טיים. שגם זה משהו. עכשיו רק צריך להעלות את מספר הצופים לתלת-ספרתי והכל יהיה בסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully