וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקדים קנה לווסת

עמליה רוזנבלום

12.9.2005 / 9:24

הפרסומת למגיני תחתונים היא דוגמה מחליאה נוספת לשנאת נשים. לעמליה רוזנבלום עלה הדם לראש

בפרסומת החדשה של מגני התחתונים אולדייז (של חברת אולוויז) נראית בחורה צעירה ויפה רוקדת, כשגבר דוחה נטפל אליה בשעת הריקוד. הבחורה מצליחה להגן על עצמה בפני המטריד רק כשהיא מציבה מולו קופסה עם תחתוניות. מראה התחתוניות גורם לגבר המבועת להתרחק מהמקום.

מה למדנו? למדנו שלפי הפרסומת, אישה נמדדת רק לפי מידת ה-Fuckability שלה. כלומר, עד כמה היא שווה זיון. מעבר לכך, למדנו שדם הווסת הוא דוחה וגברים צריכים לתפוס ממנו מרחק. כך, בסרטון בן דקה, הצליח המפרסם לדחוס שניים מהעקרונות החשובים ביותר של שנאת נשים.

המסר המחליא הזה מסתתר מאחורי מבנה של צ'יזבט או בדיחה של החבר'ה, האהוב במיוחד על המפרסמים, (כמו בפרסומת שונאת נשים אחרת, זו של RC Cola). הבדיחה הולכת בערך ככה: אתם זוכרים את הקטע ההוא של גדי איך הוא התחרמן על מישהי שעה במועדון ואז התברר שהיא בכלל במחזור, והוא מה זה התפדח. מצחיק? תלוי את מי.

אם אתה אידיוט ופרימיטיבי אז אתה מאמין שאישה נמדדת לפי מידת הרצון שלך לזיין אותה. עכשיו אנחנו מבינים את הבדיחה: בחור ראה מישהי שלכאורה נראתה לו שווה – היא יפה וצעירה, מה שממקם אותה גבוה בסולם ה-Fuckability – ואז התברר לו שהיא ממש לא שווה, שהיא ההפך ממושכת, שהיא דוחה – בגלל שיש לה וסת.

המסורת לפיה דם הווסת הוא מטונף היא מסורת עתיקת יומין, ואחת מאבני היסוד של שנאת הנשים ברחבי העולם. אנחנו רגילים לכך שהדם הנשי - הטבעי, להזכירכם - מוצג כמלוכלך, ואילו הדם הגברי - הנשפך באלימות - מוצג כהרואי וסקסי. המוחות שמאחורי הפרסומת הזאת לא הצליחו להשתחרר מכבלי המשוואה הזאת והם השאירו חלל לחברה אחרת לפרסם את המוצרים שלהם, מתוך הכרה בכך שדם הווסת הוא טבעי ולא מלוכלך. עד שמישהו ירים את הכפפה, הפעולה האפקטיבית ביותר שניתן לנקוט כנגד חברה המאמינה שאישה צריכה להגן על עצמה מהטרדה מינית על ידי כך שהיא תגרום לאנס הפוטנציאלי לאבד זקפה הוא לא לקנות את המוצרים שלה, כי מי יגן עליך מהמגנים שלך.

לסיום, הדבר המדהים ביותר בפרסומת הזו, הוא שהיא אמורה לפנות לנשים. בניגוד לפרסומות שוביניסטיות רבות, זו לא פרסומת שמבקשת לדבר למאווייהם הכמוסים של גברים לוזרים. היא לא דומה ל"כל בוקר אקסית חדשה" הפתטי, הפונה במופגן לבתולים בני ארבעים. היא גם לא שייכת לזן ה"תגיד תודה שאתה גבר" של גולדסטאר, שמציב לו, כנראה, בתור קהל יעד את חובבי הגרעפסים הארוכים. לא, כאן מדובר בפרסומת שאמורה למשוך נשים להוריד את המוצר הספציפי שהיא מוכרת מהמדף. העובדה שהבחורה היא שמנופפת בקופסת התחתוניות כאמצעי הרתעה, מלמדת אותנו שהיא עצמה יודעת שגברים מעוניינים בה רק למטרות מין, ושדם הווסת הופך אותה לדוחה. היא מקבלת את הידע הזה באהבה ומשתמשת בו בחיוך, כמו שאמורה לעשות גם הצופה בבית.

זאת אומרת, אולדייז לקחו את המסר הברברי של גולדסטאר, נקרא לו עקרון ה"ברוך-שלא-עשני-אישה", והגדילו לעשות על ידי כך שנתנו לדמות של אישה להעביר אותו. והאמת היא, שכשרואים את הפרסומות האלה אין ברירה אלא להסכים איתם: כי בעולם שבו דעות כל כך חשוכות נגד נשים עדיין מקבלות במה, בהחלט עדיף להיות גבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully