וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון התסריטאים מאיים לשבש את טקס האופיר

18.9.2005 / 12:20

אנשי תל"י מתכוונים לשבש את טקס האוסקר הישראלי במחאה על אי תשלום תמלוגים ליוצרים מצד הוט, לכאורה

משבר נוסף בסאגה הנמשכת בין יוצרי סרטים לבין הוט. אנשי תל"י - חברת התמלוגים של היוצרים והתסריטאים ומעין מקבילה טלוויזיונית לאקו"ם - מאיימים להפגין נגד הוט במהלך טקס האופיר ולשבש את הטקס היוקרתי. זאת, בשל דרישתם מחברת הטלוויזיה לשלם תמלוגים ליוצריה. את קמפיין 'הבית של היצירה הישראלית' שהשיקה הוט מכנים אנשי תל"י "ציניות של מי שהיצירה אולי יקרה לליבו, אבל היוצרים - לא".

אורי ענבר, במאי, ממנהלי תל"י: "אנחנו לא רואים בהוט אויב, וניסינו להדבר איתם כדי למנוע את המשבר הזה. במאים ותסריטאים, כמו מלחינים, אמורים לקבל תמלוגים כשמשדרים את היצירות שביימו. בהוט החליטו שזה לא מתאים להם והם לא משלמים תמלוגים. אנחנו מוחים נגד הפגיעה של הוט ביוצריה, המאבק הציבורי הוא נשקו של החלש. במהלך טקס האופיר נכנס את הבימאים והתסריטאים ונסביר להם איך הוט מצליחה לנשל אותם מתמלוגיהם. אנחנו מקווים שהמסר יעבור בלי להכנס לעימותים מיותרים".

דובר הוט, גוסטאבו טרייבר, אומר בתגובה: "הוויכוח עם תל"י הוא על כסף ולא על אידאולוגיה. תסריטאים מתפרנסים בכבוד, חלקם בכבוד רב מאד בזכות היקף החסר תדקים של הפקות מקור בהוט. הצענו להם לשלם ליוצרים מקדמה לא קטנה לאחר שפרשו מאקו"ם ונשארו ללא הזרמת הכסף שלהם. במקביל הצענו להעביר את המחלוקת לבוררות, חבל שהם מסרבים. ההפגנה היא דרך לגיטימית למחות, שיבוש הטכס איננו לגיטימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully