וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: השיר "אהבה אסורה" של זהבה בן גנוב

22.9.2005 / 18:30

ישי אמיר, חבר בדירקטוריון אקו"ם ומי שאחראי על זכויות התמלילנים, נתבע בטענה שלקח קרדיט ותמלוגים למרות שכלל לא כתב את להיטה הענק של זהבה

כתב תביעה הוגש ביום שני בבית משפט השלום בתל אביב נגד ישי אמיר וחברות ההפקה שברשותו, אדמה מיוזיק בע"מ ונויז אולפני הקלטה בע"מ. התובעים הם סוזי רוגובין, זמרת לדינו, וחברת ההפקות שבבעלותה - פריימרי מיוזיק בע"מ. כתב התביעה מכיל שורה של טענות כנגד ישי, חבר דירקטוריון אקו"ם ואחראי על שמירת זכויותיהם של התמלילנים. התביעה נוגעת לתקופה שבה היה אמרגנה של רוגובין. בין היתר הוא נתבע בגין מעילה בכספים, הסתרת מידע, אי תשלום על שירותים, חובות תמלוגים, ניהול רשלני, הפרת זכויות קנייניות והפרת זכויות יוצרים.

הטענה המעניינת ביותר נוגעת לשיר "אהבה אסורה", שיר הנושא מהסרט "אהבה אסורה" שהפך ללהיט ענק בביצועה של זהבה בן. מהתביעה עולה כי מילות השיר נכתבו על ידי רוגובין ב-1988. לטענת התביעה, ישי "רשם עצמו באקו"ם הן כמלחין והן כמחבר המילים של היצירה", והשיר שזכה ל-28 גרסאות שונות "הפך ליצירה הידועה ביותר הרשומה על שמו של הנתבע", למרות שלא הוא כתב אותה. בפברואר 2004, כך עולה מן הכתב, זכה ישי בפרס כספי לאחר שהיצירה הגיעה למקום הראשון בתחרות בינלאומית. עוד מצוין כי סוזי פנתה לישי מספר פעמים ב"דרישה לתקן את המעוות", אולם "בשיחות ביניהם (הוא) הביע את החשש שתיקון הרישום ייפגע במעמדו כנציג התמלילנים בדירקטוריון אקו"ם". לכתב התביעה צורף אישורו של קאיאהן אצ'אר, משורר תורכי שרוגובין תרגמה את מילותיו לשורה הראשונה בשיר "הנה בוקר, כיביתי את הנר".

עוד עולה מכתב התביעה כי זמן ארוך לאחר שישי אמיר לא ייצג את רוגובין, תמונתה, אלבומיה ושיריה המשיכו להתפרסם באתר החברה שבעלותו, "אדמה", וחומריה הוצעו למכירה. כל זאת ללא שידעה על כך, וממילא מבלי ששולמו לה תמלוגים. כתב התביעה מכיל את צילומי המסך הרלוונטים כפי שהופיעו באתר האינטרנט. בינתיים, ככל הנראה מאז הגשת כתב התביעה, הם הוסרו.

ומחר, בחירות באקו"ם

תומר אדם לנצינגר, שהפיק את האלבום "אהבה אסורה", היה זה שהזמין מישי את השיר. בשיחה עם וואלה! תרבות הוא סיפר היום: "פניתי לישי וביקשתי ממנו שימצא שיר עבור פסקול הסרט, עם דרישה ברורה ללחן מסוים ומילים מסוימות, צ'יזיות. הוא חזר אלי אחרי 48 שעות ואמר 'יש פה שיר ששמרתי לי בצד במגרה על יד המיטה, תגיד לי מה אתה חושב'. הוא סיפר שהוא שמר אותו במגירה ולא הוציא כי התבייש משום שזה שיר חנני והוא קול. הוא ניגן אותו במבוכה עם גיטרה אקוסטית. אמרתי לו שזה השיר שאני רוצה והתחלנו להפיק. יום אחד שאלתי את עצמי למה בעצם הוא כתב שיר שבחורה כותבת לגבר".

רוגובין מסרה כי: "הדבר שהכי כואב מבחינתי זה האובדן של שותף שסמכתי עליו, לאחר שבע שנים של שותפות".

יש לציין כי עיתוי התביעה אינו מקרי, היות שמחר יתקיימו הבחירות לדירקטוריון אקו"ם. אמיר, שמתמודד בבחירות, לא מסר תגובה עד לרגע פרסום הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully