וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הדיילים בארה"ב מחרימים את "הטיסה"

29.9.2005 / 18:26

הארגונים מוחים בעיקר כנגד הצגתם של צוותי אוויר כטרוריסטים, אבל גם כאנשים גסי רוח ולא אדיבים

איגודי הדיילים בארצות הברית מנהיגים חרם על הסרט בכיכובה של ג'ודי פוסטר, "הטיסה", שבו צוותי האוויר מגלים כטרוריסטים. לטענתם, לאור הגברת אמצעי האבטחה מאז מתקפת ה-11/9, זה חסר אחריות להציג את צוות המטוס כחבורת מנוולים.

בשובר הקופות שיצא לפני שבוע פוסטר מגלמת נוסעת שמתעוררת מנמנום במהלך הטיסה ומגלה שבתה הקטנה נעלמה. לאחר מכן מסתבר שאחת הדיילות מעורבת במזימת טרור שרקח הקברניט.

בהצהרותיהם, התלוננו האיגודים גם על הצגתם של הדיילים כאנשים גסי נימוסים, אדישים ולא אדיבים. "זאת שערוריה", אמרה נשיאת איגודי דיילי האוויר (AFA) פטרישיה פרינד, "דיילות הטיסה ממשיכות להוות את קו ההגנה הראשון בתאונות טיסה וחייהן נתונים בסכנה יומיומית למען בטיחות הנוסעים".

דוברת הסניף הוושינגטוני אמרה לרויטרז שהאיגודים חוששים שהרושם שייווצר בעיני הצופים יקשה על הדיילות "לרכוש את אמונם וכבודם של הנוסעים", וש"זה חסר אחריות". לטענתה, הצגתם של חברי הצוות כחורשי רעה מוסיף לעלבונות והסטריאוטיפים שכבר רודפים את הדיילות, שנתפשות כבובות מין, או נשים ממושמעות מדי וחסרות הומור.

דובר דיסני אמר שבסרט שגרף 25 מליון דולר השבוע "לא היתה שום כוונה ליצור משהו מעבר לסרט מרגש. אנחנו משוכנעים שהציבור יהיה מסוגל להבחין בהבדל שבין הפיקציה לבין עבודתן היומיומית של הדיילות".

כאמור, זה לא ממש שכנע את ה-AFA, שבשיתוף עם שני ארגונים מקבילים שמייצגים את צוותי האוויר האמריקאים, קרא להחרים את הסרט. שלושת הארגונים מייצגים כ-80 אלף מתוך 90 אלף דיילי האוויר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully